onsdag 21 oktober 2009

Varför tror jag att jag gillar?

Varför tror jag att jag tycker om Markus Krunegård?
Varför blev ja jätteglad när jag såg hans album på "Spottan"?
Jaaaaaa, Markus- häääär ska lyssnas.

Nu undrar jag varför ligger ja i sängen och lyssnar på detta?
Han suger ju. Eller jag vet inte. Ibland är det så dåligt så ja vill ta självmord men ibland glimmar han till. Knepigt det där...
Som alla andra har han ju sina stunder. Sina små stunder.

Men den här funkar ju. Gammalt godis.
Slutsekunderna regerar.
Likt en textad film för döva (someone´s knocking on the door, loud music playing etc.) delger ja slutstrofen i låten om du inte orkar kolla klippet.

"Jag ser tillbaks på mörka moln som heter ånger sorg och skam,
de kanske krossar mig en dag men tills dess vare ja som vann"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar