söndag 4 oktober 2009

Att vara brat (vilket han inte är för han har inte backslick) eller korttänkt eller Rolf

När min favvo-brat la upp ledsen gubbe i sin fb-status ville jag naturligtvis (som den hobbypsykolog jag är) reda ut tråkigheterna.


-Ooooh no! Varför ledsen?

-Bögdatorn bara fladdrar med muspekaren. Duschade och petade på datorn nakenfis och blöt

-Skrattar högt

-Skitkul

-Ja det äre. Varför måste man nakenfispilla på dator när man är blöt?

-Nej jag vet inte. Vet inte vart det kan ha smygit in heller för den e ju torr utanpå nu. Skadas ingen elektronik så dunstar det väl till imorgon

-Men vaddå? Dröp det om dig? Orka springa omkring naken och dyngsur? KALLT!

-Jag vet inte om du har nån luftsluss med högtryck men går jag ur duschen så rinner det om mig

-*Skrattar så ja gråter* Torka dig när du kliver ur duschen! Äre svårt eller?

-Tycker nog mest det är förbannat trist å stå och torka och så blir det ojämnt. Brukar göra annat under tiden så sköter det sig själv. Men det e ju tydligen inte så bra.

-Ojämnt?

Här nånstans bryter jag fullständigt ihop av skratt men får i allafall fram ett frieri (chattledes)
Han har inte besvarat det så datorn kanske kortslöt dårå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar