måndag 28 september 2009

En förmiddag

Det är verkligen en underbar höstförmiddag mina vänner.

Jag är ganska nyligen hemkommen från dejt med min snygga tandläkare Pelle.
Han skulle borra i och laga min visdomstandsabissing för den ringa summan av 650 SEK. (150 kr av intjänad rabatt avdragen). Och det fick han.

Som den krigare jag är skippade vi bedövning och så gjorde vi det. Lagade alltså. På 20 minuter precis som han lovat. Jag ville gråta och kräkas av och i glädje när det var klart. (Ljuvlig kombo inte sant?)

"Va duktig du är" sa jag.
"Vi är ett bra team du och jag" sa han.

Aaaa det är vi.

Kl 13 ska jag på infoträff på Arbetsförmedlingen...starta eget.
Tanken är ännu rätt ostrukturerad men det kan bli nåt bra i slutändan. Ska trycka ner lite stolpar nu. Brainstorma lite. Fixa till tanken lite. Vi gillar när tanken är klar.

Idag lyssnar vi inåt. Okej? Ni är med mig på den va?
Om man söker svar och verkligen lyssnar så får man dem. Genom en sång på radion, ett telefonsamtal, en skylt på en förbipasserande lastbil, en känsla. Bara vara all ears. Och tacksam. Då hinner det aldrig börja krisa.

Tacksam!




Eva Dahlgren for queen...are you with me?

Jag vill byta smak i min mun
ishavsblå
som när jag drömmer att jag springer
att jag lyfter
orädd svävar jag så
Jag vill byta doft
till något lätt
ändå fast
som när hösten dyker från klar himmel
bland äppelträd
och det blir kallt
jag vet en man
som hellre än sluta andas sålde allt
och bara försvann
men jag tror man kan
byta vissa delar
som inte fungerar
och bygga sig sann
tänka det
känna det
att jag är...........
fri
att vara den jag vill vara
Underbara människa
Jag vill byta språk
runda sköna ord
inget stort
utom när
ilskan rinner över och jag verkligen behöver tömma huvudet på eld
Jag vill byta blick
rak klar blick
som inte skyggar för något
så du
vet att det jag ser och det jag sänder
det är allt
jag vet en man
som hellre slutar andas än står naken inför en annan
jag vet
stackars han
för nakenhet förenar alla de delar vi döljer för varann
hur känns det
att du vet
att du är
fri
att vara den du vill vara
underbara människa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar