måndag 7 september 2009

Tätt intill verkligheten

Jag har bakat äppelkaka med min treåring.
Jag tror att jag gjorde det för att man SKA göra saker med sina barn. Inte för att jag egentligen ville Jag är inge bra på att köra mamma-dotter-häng. Fast jag försöker. Ibland. Men det är i allafall tråkigt. För jag är ego. Och vill vara ifred.

Jag blir svettig och irriterad omgående bara av ett äta en måltid med henne faktiskt. Döm mig gärna men det tröttar mig att se min unge skrika "VATTENLEK" och vara en nanosekund ifrån att hälla sitt vattenglas över tallriken med köttfärs-ris -och-grönsaker och att jag då måste göra en blixtsnabb räddningsinsats för att slippa griserier. Jag vill inte se henne skicka upp fötterna på bordet och hånflina mot mig då lackar jag ur. Jag orkar inte höra böl och gnäll och förbannad klagolåt om allt- jag lovar ALLT- fucking prinsessa på ärten! Känslig! LÄGG AAAAAAAAAAAAAAAAAV!
Och jag förstår inte heller varför man måste bryta ihop då Hello Kitty ballongen trasslat sig i docksvagnshandtaget. MÅSTE man grina då?

Jag vill inte ha Mamma Mu och12 000 andra gosedjur i min soffa. Jag vill inte leta mig medvetslös efter fjärrkontrollen till TVn och slutligen hitta den i någon av 14 ICApåsar på Ks rum. Den nya favvoleken är nämligen att packa ner driljoner saker i påsar och sen komma till mig och säga "Hej jag har en överraskning till dig"
Jag är inte till mig över den här leken. Heller.

Jag har en högt älskad vän som brukar säga såhär:

"Du är min idol- det är inte meningen att man ska fixa ett barn på egen hand men det gör du".

Fast det gör jag inte ju. Såna här dar är inte mitt hjärta med och jag suckar och blänger och sätter mig och bloggar istället för att leka med min unge som jag inte sett på hela dagen eftersom jag jobbat. Det är inte en bra mor som gör så.
So be it.
Bajsmåndag.
Vi hade roligt en hel timme efter dagis i alla fall. När vi dansade och sjöng till ABBA. Och pussades och kramades. Det är två timmar sen. Men det känns som två veckor sen.

Ett litet Uffe Puffe citat:

"Det finns dagar då jag tvivlar på allt som jag gjort allt det jag ville nå. Man tror man kan räkna ut hur allt ska bli
Men man får allt ha en jävla tur och ett spel som är stämt i dur och inte minst min vän, en hygglig fantasi"

Man kanske skulle åka ner och kyssa havet en stund. Det brukar rensa.


Nu ska ja äta den förbannade jävla äppelkakan med min dotter. Och ikväll ska jag titta på SkämsTV med Inga-konstigheter-Håkan i Färjan.
Och imorrn ska jag ha en lite bättre dag. *Rättar: Mycket bättre dag- en kanonersdag ska jag ha*

5 kommentarer:

  1. Man älskar alltid sina barn det är bara det att ibland tycker man bara inte om dom!

    SvaraRadera
  2. Älskar när du skriver sådär, får så roliga bilder i mitt huvud, även om du kanske inte har så roligt just då, så ska du veta att du kan roa andra, samt skriva så att JAG får bilder i huvudet, och det kära vän, det är inte många som kan!

    SvaraRadera
  3. Man behöver inte tycka om att leka med dem heller........

    SvaraRadera