torsdag 17 september 2009

Mitt knark

Jag har sedan en tid tillbaka börjat knarka. Rätt hårt faktiskt. Jag knarkar FB-quizzer.


När vi träffade ålänningarna på krogen den där onsdagen när Linda var på besök gjorde A ett väldigt tillbakadraget intryck. Han sa typ ingenting faktiskt. Eller väldigt lite iallafall.
Stackarn fick ju förstås ingen egentlig chans då tre bekräftelsehoror (som i Linda, myself och As vän S) ideligen gjorde sina röster hörda och avbröt varann för 5 sec of fame eller allt-ljus-på-mig-nurå-LYSSNA!
Och A lyssnade snällt och fogligt på oss alla och envar. A höll en laidback profil kan man säga.


Nu har det visat sig att killen är ett riktigt chattgeni. En mästare i skriftlig konversation.
Jag är en sån sucker för den här typen av människor. De som kan hålla igång ett samtalsämne i eoner av tid utan att säga någonting egentligen, de som man kan bli "låtsasosams" med och dem som tålmodigt lär en allt om Mumintrollen tillika undervisar i de fulaste ord på finska du kan tänka dig.

Vi har otaliga gånger fastnat på chatten under bakisdagar (och andra tillfällen också) och fullständigt skrattat ihjäl oss åt varann då vi har fått den underbara gåvan; sjukaste humorn EVER av Herren Jesus och de andra (?) eller vem det nu är som delat ut detta och placerat i våra genpoler.


Ikväll hade A gjort ett quiz som hette "Who the shit-fuck are you?" och apflabbet Allan (jooo, ni vet vilket apflabb jag pratar om...det där riktiga apflabbet) var ett faktum då jag läste Herr Mest-tyst-i-kommun-och-på-Ålands´quizresultat:


Ladies and gentleman, I give you As result. Scarely accurate? Låt mig säga så här: Inte så huvudet på spiken. Men roligt. Just därför.


A took the WHAT THE SHIT-FUCK ARE YOU?!?!!1! quiz and got the result: HOLY FUCKING FUCK YOU'RE BRUCE GODDAMN WILLIS...

HOLY FUCKING FUCK YOU'RE BRUCE GODDAMN WILLIS
WHAT THE SHIT FUCKING DICKBALLS!???!?! YOU'RE THE CRAZIEST MOTHERFUCKER... ALIVE!

IF YOUR MOTHER ASKS YOU TO MAKE HER A GODDAMN SANDWICH YOU SAY FUCK THAT AND DRIVE A CAR THROUGH HER FUCKING HOUSE OR SOME SHIT!!!! GODDAMNIT YOU'RE FUCKING INSANE!
FUCK!!!
I THINK I FUCKING GODDAMN LOVE YOU, YOU CRAZY SON OF A BITCH, NOW GO BLOW UP SOME TODDLERS OR SOME SHIT!!

Jag tänker lite på hur det varit om FB inte funnits. A hade försvunnit ut i periferin och jag hade blivit snuvad på en rackarns massa apflabb. Det är ju jättesorgligt att tänka så!

Jag säger nattinatt dårå nurå.

/Fröken Hirvenpulli

Translation från finska till svenska ska vara älgfi*** men det är nå vajsing på google translate som översätter till älgpuff???!!

Jag har dock 100% tilltro till A som antagligen gett mig den korrekta översättningen och som även lärt mig att voivitto inte är den korrekta stavningen av smörframstjärt.
Jojo..lite finska kan man ju...

3 kommentarer:

  1. Du förgyller mitt liv stumpan....Tur att det bara finns en som du för annars skulle jag behöva att transplantera in nya magmuskler efter som jag TOK-skrattar sönder mina när jag läser din blogg............

    SvaraRadera
  2. Hehe, tusen tack! Du är inte så tokig själv vetja. Eller jo förresten, det är nog det du är...om du förstår mig rätt;)

    SvaraRadera
  3. SMÖRFRAMSTJÄRT var fan det äckligaste jag hört. Ännu värre än stjärtsmör faktiskt.

    SvaraRadera