onsdag 23 september 2009

Jobbcoach

Saker man inte ska säga vid möte med potentiella arbetsgivare på jobbmässan


-Du...era tjänster förefaller tämligen ointressanta men kan man få ta en näve godis tack?

-Hur ser det ut på er arbetsplats? Mycket singelkillar?

-Kan man fejsbooka på arbetstid hos er eller har ni fjantat er med att stänga ner det?

- Kör ni halvdag på fredagar?


Så därför sa jag inget av ovan nämda. För jag har idag intagit en mycket seriös approach. Eller jobbar på den i allafall.

Idag skrattar jag åt allt. Rätt trött gissningsvis. Det är inte helt okej att bryta ihop åt Stella när hon kör Hillbillyengelska med en kollega i telefon och ba:


Aaa men you know it took awhile cause I went bajsing at the toilet. I went pooping. Eller allvarligt seriously it was poopränder in the toilet. Not nice.


Fast det rätt så skönt att knalla runt utan tvångströja idag tycker jag. Och sköter jag mig nu får jag vara hemma över helgen också. Frihet. Ingen institution.

1 kommentar: