torsdag 17 september 2009

Möte med Mr Tandsabissing

Min tandhygienist är väldigt snäll

-Gör det ont?
-Mmm fast bara lite...(TAPPER ä ja)

När hon guckat runt i min mun en stund och sagt att jag är väldigt duktig på att borsta mina tänder (lite för duktig- VM i tandkött) är det således dags för det årliga mötet med min toksnygga tandläkare Pelle, en man i sina bästa år med fina ögon och klädsamt grått hår. Och munskydd.

Pelle: Hejhej , hur är det?
Jag: (stursk)Ska vi ligga?Jo tack bra!
Pelle:Och tänderna mår bra?
Jag: Mmmm...

(Pelle petar loss med sin krok...eh...eller vare heter och drar igång sitt kokobellotandläkarspråk)

-Saknar 1:8 och 2:8 (Jag är med, visdomständerna där uppe...inget trivsamt minne då dessa skulle avlägsnas)

(Fortsätter)

-Distalt amalgamt (siffror) Buccalt amalgamt (siffror) och sen ska vi se om det finns några kompositer..(pilla...kroka)...rimligtvis...ja där ja...(skrap, rasp och siffror....)

*Tänker kompositer...va fan är det? Tandlossningsbaciller eller? Va fan??!!*

Sen kommer det...Krokar i en visdomstand i nederkäken:
"Klonk". Ett OHYGGLIGT obehagligt ekande missljud. Jag blir kall.

Klonk-kroka-klonk-kroka......................................

Jag:Ska vi ligga? Det där lät inge bra hörru

Pelle: Blev du nervös nu?

Jag::Ska vi ligga? Mmm..kanske lite...

Pelle: Ja det är ett litet hål i din visdomstand så vi får ses en kortis snart igen

Jag:Ska vi ligga? Ska det vara nödvändigt?

Pelle: Ja...det blir en kortis på 20 minuter bara. Det är klart vi ska fixa det här, det blir ju inte ett dugg bättre av att vänta vet du... *tittar idiotförklarande över munskyddet*

Jag:Ska vi ligga? Okej då...

He really really wants me, Snygg-Pelle. He got the hots for me. Wanna see me again n´stuff.


Annat tandläkarspråk:

Aj=Borra sönder och/eller "det va fan va det var inge skönt alls med den där luftblåsen på mina blottade tandhalsar"

Oj=Bedövningen tog inte och/eller vänta så ska vi bara avlägsna den där salivsugen från din tunga

1 kommentar:

  1. Tessan och Linda af B. Akifulla17 september 2009 kl. 16:20

    Hahahahahaha!!! Skrattar så vi gråter.

    SvaraRadera