onsdag 30 september 2009

Tentaångest

A har tentaångest.

(Click the bild)


Han ska bli ambulansförare. Fast han tycker det är läskigt med katetrar och annat stuff man kan åka på att behöva styra upp. Go you!

Jag drabbas nästan av samma ångest som mina vänner i pluggvärlden. Jag kan lätt återuppleva känslan av två dagar före tenta

-FAN JA KAN INGENTING!
-VA HAR JAG GETT MIG IN PÅ?
-VAFAN GICK JAG UUUUT I HELGEN FÖR?
-JAG KOMMER TOKFLUNKA!!
-MEN ORKA OMTENTA
-KANSKE BORDE HOPPA AV...........................? AA...eller NÄÄÄ...
-EN OMTENTA ÄR INTE HELA VÄRLDEN-FAKTISKT!

(Aa, ska vara Caps lock...skriker inombords)

Sen det värsta.
Sitta i nån gigantisk aula med en Snickers på bordet, asmycket blyertsstift redo , vatten i flaska, noll stycken mobil, noll facebook...och sen drar det igång

Varsågoda och börja... I AM DEATH- HERE TO GET YOU!

Läser frågorna. En gång. Två gånger. Tre gånger. Hör pennorna raspa överallt.
VAFAN SKRIVER DE? Jag har inte fattat nåt tydligen! Obviously! SOM FAN!

Börjar med fråga tre. Försiktigt. Trevande. Brett. Redogör. Lite. Går loss. Skriver som fan! Förbrukar så mycket kladdpapper att jag måste idka välgörenhet och köpa tretusen regnskogsträd av nån på torget till jul. Nån som hugger en i färgglad jacka med en pärm under armen, som säger:

- Hej...har du barn? Du vill väl save the world så ditt barn kan växa upp med luft att andas eller? Autogiro 12 000 i måndaden. Typ.

Tackartackar!
-Aa, ja är på cause I´m a tentasvin.

Fråga 5: Jag är jag påläst. Vet vad jag snackar om. Och fråga 11 likaså. Och sen har jag slutligen svarat på allt.

Förutom möjligtvis fråga 6 där jag bara flummade nåt osammanhängande.

HA! Done!

Eeeh...klockan är 10.20...vi har skrivtid till 12...bläddrar läser igenom...petar naglar...äter upp min Snickers...tittar på klockan. En stund. Den går oerhört sakta. Fyller på min stiftpenna med fräscha stift. Skrapar blyertsgrått från mitt sudd. Läser igenom frågorna. Igen. Får tentaångest. Igen. Läser mina svar. Ångesten är brutal. JAG SNACKAR BARA SKIT men FINE, GODDAMMIT!

Reser mig upp Kl 10.30. För då får man gå...

Hela aulan tittar. My ass looks nice-THANK GOD.

Jag vet inte.Ibland är jag frestad att plugga igen. Göra klart. Få en examen. Men det är skitsvårt att hinna allt det där festandet om man har barn ju.

Tänker lite till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar