onsdag 8 juli 2009

Det fetaste antiklimax



Inte för att Stenmarks lovely strip passar in i det här inlägget direkt. Men jag väljer ändå att publicera det här. För att jag vill. Och kan.
Jag och min dotter softade runt på stan sen eftermiddag/kväll. Eftersom ja haft ett grymt vinsug sen igårkväll kl 19 skulle jag inhandla nåt fräschT (jag har krypit till korset och satt dit ett tappat T på ordet fräsch eftersom stavningspolisen kom och tog mig) vitt som passar till jordgubbe *kväver en snyftning och fortsätter berätta*.

Vi sprang på min duktiga träningskompis A som var oerhört tidig till ett pass och därför kunde hon slå ihjäl lite tid med oss (själv valde jag att träningsskolka idag...biktabikta...asch..skit i det ni, skolkar väl hur mycket JAG vill...).

-Jag vill ha vin sa ja (med gnällig cravingröst)
-Jag ska dricka rosé i kväll, sa A
-Åååå, gottgott sa ja, bolis stänger 19 va?
-Ja det gör de ju.
-Vi drar KappAhl en repa då, K behöver leggings.
Såsar runt, säger hejdå till A vad det lider och strosar slött till El Bolago... som då stängt för 6 minuter sen. 18.06.
Jag känner mig tom. Ville helst av allt kasta mig mot fönsterglasen, pressa kinden emot och skrika WHY OH WHY i bästa Jim Carrey-anda då han dramatiserar som hårdast. Jag ville låta tårarna spruta och flöda, hulka otröstligt och...asch...you get the pic right?

Jag sitter nu håglöst i min soffa, stirrar glosögt, finner livet ytterst mediokert, nästan meningslöst.
Imorgon kväll såhär dags sitter jag istället lyckligt leende i min soffa, i en skir sommarklänning med brunbrända ben (It could happen!)
Jag höjer ett glas vitt i en skål, en skål för dig och mig kära läsare, dig och mig och sommaren. Mitt glas är proppat med jordgubbar. Mellan mina tänder kan man skönja ett gäng jordgubbsfrön...G O D I´M H O T!

Men idag...som sagt, håglös. Och relativt apatisk. (Jag känner mig lite Birro. VA inte det där lite Birro??!! VAVAVA? Säääg då!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar