torsdag 23 juli 2009

Jos (med ful stavning)

Jag är kär. (Igen).
Jag är kär ICAs apelsinjuice med sånt där inte-fruktkött-direkt-utan-mer-som-nåt-annat-som-ja-inte-kan-förklara. Som blir som sammet i munnen. Smält fruktkött liksom. Som fräter upp hela gommen om man dricker en 7-8 dl av härligheten. Yeah I tell ya. Ont!

Jag har inte druckit apelsinjuice på flera år vilket är lite märkligt. Rätt vare va ville jag inte ha bara och bytte då helt sonika ut denna drog mot äppeljuce istället.
Igår köpte vi iallafall hem apelsinjuice igen och jag fick lägga band på mig för att inte dricka upp hela litern ståendes vid kylskåpsdörren, klunkades direkt ur tetran...med ljud...*har provat skitlänge nu att försöka få till en bra beskrivning med bokstäver på hur det låter när man dricker på det sättet, långa ljudliga giriga klunkar, men det går inte så nu släpper jag det*

Nu ska ja fixa oss en riktig frulle á la hotel här hemma. Jag är kär i frukost. Helheten, inte bara apelsinjuice.

Äter man inte frukost är man lite mentalsjuk tycker jag. Killarna som skriver på Mentalsjukhuset är lite mentalsjuka (och mentalsjukt roliga). De har skrivit om frukost. HÄR
Enjoy! Och go morgon loved ones.

1 kommentar:

  1. Vill du bli a med ljudet från kartongen å kunna dricka ljudlöst? Finns en väldigt enkel sak...punktera kartongen upp till med en vass kniv å simsallabim så kan man stå hukad bakom kylskåpsdörren å smyg dricka allt å sen ilsket utbrista VEM har druckit upp all juise??? VA??
    /GudinnanT

    SvaraRadera