tisdag 28 juli 2009

En hälsning från Bombestrasse (Granatvägen)

Igår åkte vi bil...och sov.
Pappan körde och jag och K sov där bak...ibland vaknade jag och mulade i pappan socker i form av Ahlgrens bilar. Sedan somnade jag igen. Till Madicken sago-cdn. Behöver nog vitaminer.

Idag har vi roat oss kungligt vill jag lova. Vi tog en sväng ut till Eurostop och kollade affärer samt storhandlade på Willys. Vi har förvisso 28 grader varmt i luften och 22 i vattnet, klarblå himmel men inga som helst craving på strandliv så därför gör vi andra saker. Vem orkar utsätta sig för sand i kylväskan och i bikinin? Soleksem på fötter och knän kan man ju också vara utan. Och getingdjävlarna som alltid ska smaka på saften och bullarna eller fetaosten i kycklingsalladen.
*Vik hädan svarta molndjävlar ge mig saltstänk-inte spöregn- och solbränna- nuuuu- börjar tjuuura*

Igårkväll häckade jag och Tok-Linda på Harrys. Synd att vi hade ätit innan annars hade det blivit kycklingvingar. Dipp och grönsaker funkar också förstås. Vi konstaterade att Per Gessle är svinsnygg om än lite gammal kanske. Bland annat. Vi konstaterade väldigt mycket saker. Hela tiden. Och jag tror att jag såg Suzanne Reuter men det är inte säkert.

Jag och lillan ska iväg och hälsa på min gamla hyresvärd tillika mentor snart. Gosa med katterna och bara hänga ska vi göra. Hennes fantastiska son kommer också delta i denna get-together så antagligen kommer ja skratta mig medvetslös. Han har den effekten på (löst) folk (som jag själv) Det var länge sen vi sågs. År!
Nostalgi!

Min dotter vägrar sova middag fast hon håller på att slå knut på sig av trötthet.
Nalle Puh regerar på dvdn och jag hatar Tiger lika mycket idag som alla andra dagar.
Pappan deklarerade viktigt att han skulle gå och diska men han kan ha gått och lagt sig för det är väldigt tyst och jag hör ca noll stycken spolande kranar.

Det ser ut och spricka upp...tar en promme ner till stranden...*ljuger i bästa Pinocchioanda och får skiiiiiiiitlång näsa*

1 kommentar: