torsdag 23 juli 2009

Om badkläder


Jag beställde en ny bikini i juni. Den var jättefin. Randiga hotpantsbrallor med svart bakgrund och en svart bh med randiga axelband. När "The Påse" äntligen anlände slet jag lyckligt upp den och provade härligheten. Suckade lätt irriterat då det visade sig att brallorna var lite för stora. Det visade sig att även bhn var lite för stor. Va äre för djävla hajkon-tajkonstorlekar?
D I S A P P O I N T E D!
Jag visste inte att jag hade liten äppelstjärt a la 18-åring och jag visste definitivt inte att mina bröst var små fasta fina A-kupor men så verkar det.
Hatahata storleksstrul!
Jag orkade inte skicka tillbaka i alla fall. Därför fick jag åka upp på stan och köpa nytt igår. Kan liksom inte springa runt på Halmstads stränder och jaga "Dampen" med tuttar som kastar sig ur bikinin och brallor som fladdrar. Letade med något vilt och panikslaget i blicken och förbannade badklädesrean (som innebär att det är sjukt billigt pga alla svinfula modeller, knepiga passformer och illa fäger).
Jag hittade en jättefin! I storlek 34. Den storleken har inte jag.

Jag tror att den bikinin som till slut inhandlades är på gränsen till för liten (dock ej strl 34-liten) istället men hellre det än för stor. Hoppas att vecka 31 bjuder på strandväder så att det var värt det.
Provhyttsångest! Som fullständigt Ä T E R dig inifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar