söndag 26 juli 2009

Världens längsta söndag

schnygg-öh!
Snyggt!

Det är skitsnyggt gjort VERKLIGEN att tro att man vid en ringa ålder av 36 ska kunna ta en tvådagars. Vad är det jag inte förstår? Har ju provat otaliga gånger med samma resultat. Skärp mig! Vad ÄR min människa för människa egentligen?
Det är INTE skitsnyggt att dricka medhavd urtappad vitvinsklunk (giriga klunkar- hetsbeteende) ur petflaska hela vägen upp på stan och sen vara klappfull när man kommer upp och ska entra puben. Det gick dock bra. Hör och häpna. Vakter som troligtvis hade väldigt nedsatt syn för jag kom in.
Jag fick gång efter annan skicka allt möjligt löst folk till baren för att hämta vatten till mig då jag troligtvis skulle åka ut så det sjöng om det om jag skulle försöka resa mig och gå fram själv.

Efter allt vatten nyktrade jag till och beställde ett glas rött. Då var det kört igen.
Det är dock MYCKET snyggt att kapitulera (och vingla hem på diagonalen) klockan halv tolv.
Jaaa...jag kanske vaknade klockan 6 i morse med kläder på i min soffa och det är väl inte så proppert men heey...va ska jag göra åt det? Och hur kan man veta? Hur kan man veta vad som hände liksom? Tittade nervöst till min blogg och statusrad på Fejjan imorse men det var lugnt. Hann väl antagligen inte sätta alkade tankar på pränt innan jag däckade.
Moget att däcka liksom. DET var länge sen. Jojo...ung rebell...

Det har varit sjöslagshelg i hela bekantskapskretsen (och nu får det vara bra ett tag som vi brukar säga). Min granne hade sovit i trappen utanför sin dörr då han trodde att hans nycklar var borta. Sånt är jobbigt. Han vaknade iallafall till liv efter ett tag och undrade varför han hade så ont i bröstkorgen. Det var hans nycklar i ett nyckelband runt halsen som grävde sig in i torso.
(Sopa! Jag är bättre än du!)

Hela dagen har ägnats åt att packa. Eller jag har tänkt att jag ska packa. Typ hela dagen. Och till slut gjorde jag det. Ks pappa frågade nyss om jag hade mycket kvar... Herregud, har varit klar över en timme ju. Han tyckte jag var snabb...verkar inte klokt. Har säkert hållit på i 5 timmar. Omständig...eeeh..aa!

Destination Gessleland. Here we come! Det ska bli så skönt. Och kul!
So long lovers and others. Imorgon ska det åkas bil så det står härliga till. Men det är värt det.

L Ä N G T A!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får ett par grymme veckor... kommer saknar dig...

    SvaraRadera
  2. han ser ut som en seriefigur med en mycket onormalt lång hakgrej. hehe...
    /Jossan

    SvaraRadera