torsdag 30 juli 2009

Gårdagen i korthet...eller well..rätt långt blev det ju...

När vi klev upp vid halvåttarycket var himlen blå och solen sken så vi packade ihop oss och tretusen strandattiraljer, smorde barn och drog till Tylösand.
Det var rätt grått på himlavalvet redan när brassestol och kylväska samt annat lassades in i bilen och väl på stranden var det om möjligt ännu gråare.
Och kallt och blåsigt. Munkjackan knäppt. För det mesta.
Pappan muttrade något om att det här inte verkade klokt och att det inte direkt kryllade av Halmstadbor på stranden idag. Meaning, turister är inte helt hundra. Men sen trillade det in lite folk och några låg t.o.m i bikini-galet.
Dotter lycklig bland sandhinkar och snäckor i allafall. Iklädd sin lilla bikini. Ja-galen. Genfel?
Fast tillslut försökte hon leja nån av oss att gå i vattnet för att fylla hennes hink och vattenkanna. Hon tyckte det var kallt. Vi åkte hemåt.
På eftermiddagen tittade solen fram. Trevligt.

OOOH MY GOD THIS TURNED IN TO A F***ING WEATHERBLOG. WHAT´S WROOOOONG WITH MEEEEEEEE???!!

Kvällen

Jag och Linda hängde i sanddynorna och sniklyssnade på Kim Larsen, drack kopiösa mängder vin och Smirnoff Ice och mötte sen upp med Hestra-boysen. Tvångströje-Emil (kommer inte ihåg varför vi döpte honom till det) styrde upp en taxi till stan och sen blev det Bulls-häng.
I love Bulls uteservering!
Och killarna sjöng Kim Larsen för oss också. Ingen av de var Idol-audition material. I shit you not!




Jag och Tvångströje-Emil hamnade i en lång och utdragen konversation om rapar. Intressant för mig som icke-rapare må jag säga. Det är liksom en helt främmande värld. Men efter gårdagens genomgångar skulle jag antagligen kunna doktorera i ämnet.

Mer minnesfragment:

1) Jag berömde Linda för hennes skitsnygga brunbrända ben. Hon krävde att jag min vana trogen skulle slicka på dem för det GÖR man på det man gillar så då gjorde jag det. Inte gott med insmörjningskräm-nejnej.

2)Paraplyhelvetet som jag släpade på igår var en liten nagel i ögat men det fick gå ändå. Hade det börjat regna hade jag gillat hårt att jag dragit med det.


3) Jag åt igår Sveriges godaste kebab. Så god att jag ville gråta. Rätt mycket vitlök. Andedräkten är icke att leka med idag! (I shit you not nr 2)


4) Innan kebabinköp kissade jag på nån trashgata. Emil var paraplyvakt för förste paraplyvakt Henke (som trodde jag var 26- snacka om att överdriva, get a grip killen! Men tusen tack- really!) hade tydligen sagt upp sig. Jag vet inte...


5)Taxichauffören som visade oss sina snuskiga mms och spelade Michael Jackson skithögt.


Pappan ringde från parken och meddelade att vår dotter säljer kallsup i lilla trähuset för "sjättisju" kronor och Linda ringde också.
Jag måste nog gifta mig med henne. Hon frågade om jag behövde Piggelin och Apelsinfestis. Det behövde jag. That´s what friends are for. Gotta love that girl!

Måste borsta bissingarna...
Och den djäveln som kör åkgräsklippare här ute kan alldeles inom kort få sina fiskar varma...*Går ner och tar ett snack*
**Eller hytter med näven från balkongen och markerar med att slå igen balkongdörren hårt**


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar