onsdag 8 juli 2009

Morgonstund har...


Mmm, se oskuldfull ut bara ditt lilla monster. I know who you are!

...börjat alldeles ljuvligt. Morgonmys i sängen med liten och barn-TV. Prat, skratt och varm känsla i magen. Så äckligt välmående.

Annars finns det en äcklig perversion i detta land, som en vän uttryckte det, om att vi är så himla väderstyrda speciellt sommartid men annars också. Skiiiiit i vädret! "Ska det bli sol eller regn". "Så blir vädret där du bor" "Regnet kommer kl 14". "Ska vi grilla eller inte". Orka! Jag är böjd att hålla med min vän. Perverst och övertänt tänk! Har vi inget annat att prata om??!! Jag har tagit upp det förut men nu blev det aktuellt igen- tjatmänniskor!

Nu har min dotter haft ett omotiverat utbrott på sina Pippikläder som tydligen inte sitter eller är sydda som hon vill- INTE FAN VET JA!
Mitt goda morgonhumör och äckliga välmående är som bortblåst och jag ska ringa mormor och höra om hon kan ta henne en 6-7 timmar idag. Jag hatar gnälliga, griniga ungar och det har varit rätt mycket av den varan sista tiden. Batterierna hinner aldrig ladda upp och det suger.
Hur faaaaaaaan gör alla andra?
Vecka 32 är jag helt barnledig. Tillsvidare biter jag ihop. I don´t like kids! (No shit!)
Och ibland undrar jag ju onekligen hur jag tänkte överhuvudtaget vid införskaffandet av en liten minimänniska. Jag har fått grå tinningar pga henne (hmm...ska sanningen fram är det förstås osäkert gällande korrelationen där men man kan ju gissa att det spelat in) så igår färgade jag håret svart. Högst 36-årsaktigt!

Ska fixa frulle nu. Fan! Luften gick ur mig nu! Helt!
Djävla skitunge! Hur kan en liten människa ta makten och driva mig så till vansinne och få mig att längta bort bort bort bort bort...
Jag gissar att detta inlägg kommer generera i nominering till Årets mor alla kategorier.

-Den ödmjuka
-Den älskvärda
-Den tålmodiga
-Den ultimata
-Den lyckade
-Den som funnit sin plats i livet och bara älskar att vara mamma hela tiden

*Skriker* Hit med mitt pris! Nåt ska ja ha för besväret!
Borde prata igenom vad som hände med liten men jag är fortfarande skitsur på henne så det får nog vänta.

1 kommentar: