tisdag 25 augusti 2009

about life


Lovers and others!

Alltså hur kan man ha ett flytarliv som ändå är ganska rörigt?
Hur lever man i den vardagen?
Let me tell you: Man bara gör/är/kör! Simple as that!

Godingvänner:
Vi bara vet. Vi vet hur det är. Vi vet inte vart vi ska men vi vet var vi är, vad vi haft och att vi är. Vi förstår. Rätt mycket faktiskt. CRED!
Vi har plockat bort skygglapparna och strutsar bara ner våra huvuden i sanden när det behövs (läs: vid paniksituationer- aldrig oöverkomligt aldrig bestående).
Vi är så kloka. *VAR är priset? Jag får ALDRIG pris...grymtar*

Förundras över att en liten bananfluge-blomfluge-annan-djävla-pissflygfä-insekt-inte fan-vet-jag- i mitt öga förblindar mig eller snarare skapar en grav synnedsättning under cykeltur över stan. Otyg!

Förundras över att kvarglömd plånbok återfinns på ICA ( men förundras egentligen mest över klantigheten att lyckas lämna kvar den i kassan).
Tilltro till mänskligheten. Förundras ånyo, häpnar, baxnar, tackar och tar emot.
Förundras över att jag och K läste Mumintrollen i eftermiddags och det funka. Den var rätt OK. Jag gillade den. Jag HATADE Mumin när ja var liten. Hon älskade den.
Förundras över att jag inte städat badrummet trots att jag får högt älskad övernattningsgäst imorgon. Sanitär olägenhet är en underdrift. Nästan lika äckligt som hunk-idiot-badrummet. Men bara nästan.

Imorgonkväll ska här kräftfestas utan dess like. Vinet ska flöda och skratten ska skapa rutiga magar. Både före och efter Betnér och Sonneby på Björnis. Och under deras standup också gissar jag. Mina killar.

Life is sweet goddammit. *Lägger värsta feta smiley-gubben*

Den enda lilla nageln i ögat: Once in a while hittar man en platsannons som skriker TA MIG! THIS IS FOR YOU! Då äre rätt drygt att överjobba sitt brev vad det gäller stavning och meningsbyggnad för att sen skriva i ämnesraden på mailet att man söker jobbet som "assisten" på Ortopeden. Framförallt då man skrytit om sina talanger i kommunikation i tal och skrift.

Och tack alla ni som ger mig skratt!
Bee brukar hävda att skratt är en lugnande medicin utan biverkningar.
Jag är beroende av den!
Without a doubt!
Och så en gla´låt till best bitch ever (som aldrig kollar mina youtube klipp- nu kollar´u OK??!) ATT vi blir så glada av den. VAD är det? Sjuk äru! (DU är sjuk)
Life works in mysterious ways. Om jag var lesbisk skulle jag gifta mig med henne. Seriöst!

Över och ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar