söndag 30 augusti 2009

Datordöd och Mumin


Igårkväll dog min dator. Vilket ledde till att mina pumpaplantor på Farmville också strök med. Ibland är livet fruktansvärt orättvist.
Idag återuppstod min dator (tur för den!) då jag dragit ut sladdar, tryckt in sladdar hårthårthårt och talat snällt med den.
"Mammas bebis så här kan vi inte ha det", sa jag och så klappade jag lite på tangentbordet, hintade om att det skulle bli en synnerligen otrevlig obduktion där skruvmejslar skulle vara inblandade och då hoppade den igång.
Jag skrämde väl antagligen igång den. Det står säkert inte högst på någons önskelista- en skruvmejselmassaker.


Idag har det inte hänt så mycket. Förutom oerhört djupa diskussioner på FB-chat om alla invånare i Mumindalen. Jag tycker det är helt underbart att få ta del av en historia om en liten, liten, liten, liten pojke som var så rädd för Morran att hans mamma, någonstans på Åland, för några år sen fick tejpa upp en bild på henne på kylen. Syftet var förstås att pojken skulle vänjas och komma över sin skräck för väsande otäcking och följdaktligen vid avslutad terapi slippa sitta bakom soffan då Mumintrollen gick på TV. Till en början vågade han inte ens gå in i köket.
Sturskade sen på sig och kunde avlutningsvis ta på bilden.
Sweet story. Undrar om det var samma skräck K kände när hon fick den mekaniska katten en jul. Det var ett idogt terapiarbete det med vill jag lova. Och det hände att hon gömde den i nån kökslåda. Nu är den hennes bästa vän. Precis som för A som nu önskar sig ett badlakan med Morran på. Helt wild´n crazy.

Jag vet numera att det finns 6 rondeller i Mariehamn och jag vet hur man säger tranbärssaft på finska. För det läste jag på paketet här hemma. Känns bra att han fick googla det då jag slängde mig med finska fraser. Jag vet så mycket mer liksom.

Jag har en go hosta på gång. Ignorerar så gott det går. Bara det inte är "grisis". Orka svininfluensa liksom. Nu sussa grisen. Köra så det tokryker imorrn. Swoosh bara.

Natti lovers and others<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar