söndag 23 augusti 2009

Biomys

Igår tog jag med min dotter på bio för att jag var trött på livet eller nåt, ja vet inte.

Köper biljett och popcorn utan större krångel (blir tillbakaropad då jag betalar och går utan våra popcorn dock...disträ de luxe) och tar plats i salongen
Tjat om godis. Hivar upp tablettask...som är slut då reklamen börjar. Det hon inte hällde ut på golvet.

-Mer godis (gnällröst)
-Finns inte mer...du får popcorn och festis här i stället..ÅH, nu börjar filmen, titta va roligt!

(Liten slår händerna för ögonen)

-Det är mörkt och läskigt här-jag vill gå hem!
-Näääe...kolla K, där är ju Nicke
-Mmm...(lite intresserad men inte till sig i trasorna)

Tittar i 20 minuter.

(Mamman surar över att mobilen ligger hemma så ingen check up on the sms-korrenspondens kan göras. Överväger att knacka på mammorna framför och be dem låna ut en mobil så ja kan kolla Facebook eller nåt)

-Jag är kissinödig

Så otippat

Toabesök och åter i biofåtölj. 5 minuter senare kräver liten att vi ska gå på toa igen.

-Men du kissade ju nyss
-Jag måste kissa IGEN!
-Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

Nytt försök att se film

-Jag vill ha mer dricka
-Mmm det vill du säkert.
-Får jag det?
-Nä!

Mamman somnar. Rycker till då liten står på golvet framför mig och säger högt högt högt:
-Mamma du får inte SOOOVA
-Hrm..eh..näe...*torkar dregel i mungipa* vill du sitta i mitt knä?

Detta faller lilla damen på läppen.
Liten i knä samt pappförpackning med popcorn som ganska omgående välts ut i min väska på golvet. Mamman och pojken bredvid har redan lämnat salongen. Vid första toabesöket såg vi dem lämna lokalen utan mankemang. Han tyckte också att det var mörkt och läskigt på bio.

Möter en gammal vän med son då Nicke Fucking Skittråkig och tönten med den gula hatten- filmen är slut.

-Vad har ni sett?
-40 minuter av Natt på muséet- sen ville han gå så det var bara att lämna.
-Vi har sett Nicke Nyfiken. Eller jag sov lite...när vi inte var på toa...vi ska gå på bio nästa gång när hon är 7.
-Låter klokt
-Hej
-Hejpårej

Fast i ärlighetens namn var det är nästan som att gå på bio med min vän Jenny. Som sitter under jackan när det är läskigt och frågar om hon kan titta snart och om vi ska dricka vin när filmen är slut.

Hej hej jag vill ha en biljett till Oengagemang...160 spänn tackartackar...och äckliga smuliga popcorn för 40 kronor vill jag ha också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar