fredag 7 augusti 2009

Troll

Häromdagen fick jag höra en historia som fick mig att baxna.

En lättare sinnesslö kille på ett boende (som förvisso klarade sig relativt bra själv men ändå behövde lite tillsyn) hade en dag öppnat dörren för sin sin mamma som kom på besök.
Han hade något vilt i blicken och blödde på ena armen.

-Jag har fångat ett troll skrek han uppeggat.
-Vad säger du, sa mamman. Var är trollet då?
-I min garderob

Mamman öppnar killens garderob och får då se en dvärg. Eller kortvuxen person säger man va?

Jag klurar lite på vad jag hade gjort och sagt om jag varit den sinnesslöa killens mamma.

-Oj hej, ursäkta, min son är inte riktigt med i matchen- lite kaffe?

Funkar junte!

*Måste komma ihåg och berätta detta för Taylor. Han har riktig toknojja på allt som handlar om dvärgar*

Det verkar ju inte klokt men berättaren hävdar att detta är en sann historia.
Varför gick dvärgen inte ur garderoben? En garderob kan man väl ta sig ur oavsett hur kort man är?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar