tisdag 4 augusti 2009

Om min vad och min jeanskjol

Jag vet inte riktigt men det där gigantiska blåmärket på vänster vad är inte helt klädsamt.
Vad hände? När? Fult! Stort!

Och var är min jeanskjol? Jag antar att den ligger kvar i pappans lägenhet i Halmstad och att jag bara får ta på mig själv att jag packade hur kasst som helst uppenbarligen då den inte är med hem. Fats det vore ju trevligt att kunna skylla på nån annan. Förstås!
Jag ringde till pappan ikväll.

-Hej, har du sett min jeanskjol?
-Näe (svarar snabbt)
-Nä men kan du kolla i sovrummet då för den måste ju ligga där nånstans. Ja har säkert hängt den på Ks säng.
-Nä den är inte här, men du hade ju på dig den nån av dagarna du gick ut
-Jaaaa...(eeh???) och vaddå? Som att jag skulle tagit av den på krogen och åkt hem i leggings och tröja eller
-...

Troligtvis inte! Följ den spännande upplösningen av- DOMDOMDOMDOM (skrämselfilmmusik)...klädmysteriet...

5 kommentarer:

  1. ja... vad vore det otroliga i det...? du, en fylla, en jeanskjol mer eller mindre... ;)

    SvaraRadera
  2. Jasså minsann fröken Mezt! Man sitter och kör den överlägsna stilen? Jag har tagit av mig kjolen EN gång i festsammanhang, en midsommar när vi skulle byta kläder. Det va inte mitt fel utan berodde på att Matta ville ha kjol. Näe...två gånger, vi skulle ju binda våra kläder till ett klädstreck också en kräftskiva så då fick man ju klä av sig- VAFAN DET VANTE JA SOM INTE HITTA PÅ DEN LEKEN- guuuud va du är på mig hela tiden...

    SvaraRadera
  3. nä det är klart. en kjol behöver man ju faktiskt inte ta av sig. nej. men jag fattar fortfarande inte vad det otroliga vore.
    *tänker tänker tänker*
    nä jag kan inte komma på nåt som skulle göra det otroligt.

    SvaraRadera
  4. Din vad och min rygg, avsaknad av jeans kjol kan hänga ihop med VEM som har tagit kort med min kamera i lördags..... Upptäckte i dag att det är kort taget från festen men jag trodde inte ens att jag hade med mig den...(det kan inte vara D för han är med på kortet)
    Var någonstans var jag? Och du? Var kommer alla enorma blåmärken ifrån? Och VAR är din kjol?????
    Mystiken tätnar....
    / blå ryggrad

    SvaraRadera
  5. AAHAAHAHAHAHAHAHAHA! Nu dööööör jag! Va är det frågan om! Det här är rafflande. Jag har ICKE klätt av mig en kjol någonstans FÖR I HELVETE!

    Men alltså fröken B. Ruisedsåinihelvete- vad är det du säger te mig? Jag kan reda ut begreppen...lite

    Vi var INTE i Trönninge..tydligen
    Jag var i Stjärnarp-du med
    Vid bordet- du med
    I dj-båset- inte du
    På grusplanen-du med, ibland
    På toa-inte du
    Bredvid hunken- inte du
    I bil in till stan- då var du bredvid!
    På Harrys-du med

    Blåmärkena får vi söka för- tänk om det ÄR leukemi?

    Men VAR är kjolen????!!! Allvarligt!

    SvaraRadera