onsdag 24 juni 2009

Avslappnat


Vi håller på och styr upp lite jobbplaner till efter sommaren så därför lunchade jag idag med min framtida chef. Jag tror att jag skulle trivas ypperligt som hans undersåte. Vår kommunikation flyter oerhört lätt.

Jag (vid lunchbuffén): Jasså du gillar inte majs...

Han: Näääe...och inte russin

Jag: Nähä, det verkar ju helt galet tycker jag. Men utan minsta mankemang plockar du på en spenat och fetaostplätt på din tallrik...det tycker JAG verkar äckligt. Fast jag la ju Keso på min tallrik och det är ju också äckligt, vet inte hur ja tänkte.

Sätter oss till bords i gassande sol

Han: Nämen jag är inte så känslig för grejer sådär. Sånt som betraktas som äckligt av gemene man.

Jag: gapar stort och visar all tuggad mat i min mun Va inte det här äckligt då?

Han: Nääe inte ...jag har ju bytt bajsblöja på min dotter samtidigt som ja käka en macka så...näe...inte farligt berörd.

Jag: Varför gör man så??! Byter blöja och käkar macka? Hur hungrig varu då?

Han: Ganska. Det är ju inget jag rekommenderar förstås eftersom man bara har en hand ledig då man måste hålla mackan i en...om man inte tar den i munnen förstås och ...

Jag: Mmm...fast ja fattar. Du är inte så kräkmagad helt enkelt.

Jag tror det blir bra. Det är viktigt att man kan kommunicera på ett vettigt plan med sina medarbetare tycker jag
(Jaaaaaaaa vi känner varann sen tidigare...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar