söndag 21 juni 2009

Midsommartid

Hello beloved!

Jag är åter efter en rekreationshelg på bonnvischan med underbar vän samt våra barn.
Vi har ätit gott och druckit gott...och mycket...

Vi drack så mycket att vi fick vara torra i strupen hela lördagskvällen. Ohyggligt orutinerat.
2 boxar + 2 liter rosé borde ha räckt kan man tycka men nej. Vi räknar ju som sopor tydligen. Eller så är vi ena djävla trattar...(aaamen inte ja då men hon...pfff). Fast den ena boxen var påbörjad...faktiskt...när ja tänker efter.
Dagen före midsommar tog vi oss en rejäl vin- och babbelfylla och la inte ner förrän 03.30 så det där med att dansa kring stången med barnen på midsommarafton kändes sådär. Men men, bara att bita ihop och köra.
Jag hatar den där "gå runt kring en enebärsbusk-e".
Eller va fan är det man sjunger?
Tvätta kläder, stryka, mangla och gå i kyrkan (?) och allt vad det är i allafall. Alldeles för lite Winnerbäck kring majstången, DET säger jag er.

Och sen var det nån som drog igång och spelade tvärflöjt också.
Hon slutade aldrig!
Alla var tysta och lyssnade snällt...utom vi. Och min dotter och jag rök ihop när hon tyckte att hon skulle vada till en ö i sin rutiga midsommarklänning. Osams som fan blev vi och jag bar min skrikande unge över hela festplatsen halvvägs upp till bilen och hade ett väldigt allvarligt samtal med henne. Förbannade unge att få utbrott och vråla så fort det inte passar. Fast detta var lyckligtvis innan flöjtmänniskan drog igång. Tror jag.

I sällskap med Tessans barndomskamrater (som också letat sig ner till det traditionella stugområdesfirandet) skrattade vi hysteriskt. Excentriska underbara människor som bara spottade ur sig roliga kommentarer hela tiden.
A posade i vattnet med upprullade jeans och armarna sträckta mot himlen och skrek att han läste tidningen.
Det visade sig vara en imitation av en tjock farbror på en strand på en semesterort de besökt för 10 år sen typ. Jag tyckte det va jätteroligt. (Varför försöker ja ens återberätta detta? Det verkar ju inte klokt! Går ju inte).

P.g.a den grymma baksmällan/sömnbristen orsakad av dan före dan-festandet fick vi en normalfylla på midsommarafton och gav oss nog redan vid 2-tiden på natten.
Vi har skrattat magarna rutiga de här dagarna, plockat en fästing ur min dotters navel, tänkt i fb-statusar och gjort minnesanteckningar i mobilen som vi sparat i utkast för att sen kunna delge er. Dessa går inte att förstå överhuvudtaget så det är bara att radera. Och nåt eller några har säkert gått iväg som SMS också men det skiter ja i. Bara att radera hela skiten som sagt.

Jag kan fortfarande känna känslan.
Lukten av sommar och sommarregn, en kall stentrapp under rumpan i mörk natt och ett glas vitt (eller 22) i strupen.
Jag vill bo på landet...eeeh...alltså nån helg då och då. Annars skulle jag väl gå tämligen bananas ganska pronto. Och jag skulle nog bli alkad. På riktigt. Gå runt och zippa hela dagarna, helt Uffe Lundell-ig i stor stickad tröja och fila på bloggar eller en bok.
Nä inte bloggar...för det trådlösa fucking nätverket anslöt inte. Näver Äver- Surprise!

Mera tvätt...snart i säng...imorrn jobbmöte...najs!

2 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHA du jag tror faktiskt det finns bilder på tjocka gubben som läste tidningen, måste gräva fram dom....hahahahaha jag trodde bara det var vi som garvade åt sånt...

    SvaraRadera
  2. Hehe! Guld! You gotta love tidningsmanposen- grymme rolig ju:D

    SvaraRadera