tisdag 16 juni 2009

Mmmm...Viktor


Jag har pratat med en telefonsäljare nu på morgonen.
Viktor fick jobba flera minuter för att få med mig på noterna men rackarns va vi skratta under tiden.

-Ja, det är Vickie
(uttråkad och misstänksam satan som det sig bör mot de nummer man inte känner igen)
-Heeeeeeeeeeeeej Viktor heter ja hur står det till?
(Slemmig, käck och inställsam och drygo Stockholmsdialekt)
-Bra.(Kort i tonen) Vad hade du på hjärtat då?
-Eh...Duuu...tycker du kanske att jag ska öppna på ett annat sätt?
-Ja vänligen...du skulle väl kunna dra nåt om vädret kanske
-Ja det händer ju att man kör den...AAAAAAHAHHAHAHAHAHA
-Really? *bitchar*

Tjat fram och tillbaka om byte av bredband och dess fördelar. Viktor skrattar när alla hans frågor möts med.."Äääh.. men ja vet inte". Hur lång bindningstid har du? Har du nån räkning kvar så du kan kolla... bluttan bläh vare nu va? Hur länge har du varit tecknad hos dem?

-Jag vet inte säger ja ju! Men gud va frågor du har. Jag orkar inte med dig Viktor. Hör du inte att jag brister i engagemang?
-Nej du är ju på ju! Det hör ju jag det!

Sen garva vi lite till i typ 4 minuter. Åt allt. Och inget. Och sen bestämde jag, eller han ...jag vet inte hur det gick till...att jag skulle byta internetleverantör.
Sen skulle det spelas in på band

Viktor: Jag måste hämta lite grejer bara
Jag: Va???!! Fy faan va oproffsig du är! *ASGARVAR*

Viktor: Ja men ja veeet men det är morgon och jag glömde fixa det här...det tar 30 sek!

Jag: 30 sek? Det känns ju rätt länge tycker jag

Viktor: Jag kommer snart, skitsnabb är ja, klocka mig!

Tillbaka på 6 sek

Viktor: Visst var jag snabb?

Jag: Mmm va duktig du är

Viktor: Erkänn att du aldrig haft såhär kul med en säljare nånsin?

Jag: Ja erkänner...

Viktor: Jag kan läsa mediumsnabbt på 2 minuter eller jättefort på en minut. Vilket vill du höra?

Jag: Jättesnabbt på en minut såklart

Garvar läppen av oss lite till och samlar oss sen för inspelning. Djävlar va snabb han va kan ja säga! Sen blev det en miss när ja ska svara på frågor.

Viktor: Hur lyder ditt förra efternamn?

Jag: HUH??!! Eeh...Mitt förra efternamn??!! *tänker med all rätt: va fan menar han*

Viktor: (kväver oerhört proffsigt ett asgarv) Ditt för och efternamn *artikulerar jättefint*
-------------
Shit vilka långa avtal de har att läsa, det där skulle jag aldrig orka hålla på med. När han var klar frågade jag om han var törstig, borde rimligtvis va hur torr i munnen som helst.
Det var han. Lite.
Ja sen sa vi tack och hej och nu kollar ja alla Viktor på Facebook för att vi ska nog bli ihop. Den jag bestämt att det är är född -88 och det är väl kanske lite magstarkt. 15 års ålderskillnad. Han var iallafall snygg som sätan. Det är nog han. Ska ja adda?


3 kommentarer:

  1. Asgarv klart du ska adda honom, vilken leverantör böt du till ?
    Hoppas allt är bra med dig.
    Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Hej Bee! :) Love u och återigen, förlåt att jag missade visiten här hemma:'(

    SvaraRadera