tisdag 30 juni 2009

Sommarbarn

Idag cyklade vi till Stadsparkens plaskdamm, jag och liten, efter dagis.

Det tog en stund innan vi kom iväg för först skulle K
  • lyssna på Emil
  • läsa en bok
  • och envisas med att ikläda sig sin sommarhatt fast jag förklarat tusen gånger att det blir rätt meckigt att ha en stor hatt under cykelhjälmen.

När vi går ner i trapphuset hävdar K att vi ska ta hennes trehjuling till Stadsparken "för hon orkar det". Operation övertalning om att det är bättre att sitta bak på mammas cykel fortgår under någon minut innan hon kapitulerar och snällt följer med.

Bad och plask och rädd för stora pojkar i plaskdammen i den vidriga åldern av 6-8 som har vattenkrig på alla runtomkring och tycker att det är deras fulla rätt att springa ner små barn. Efter några "svartöga" från mig lugnar de ner sig.

Snabb festispaus och sen mera bad.

Dags för hemgång vilket inte föll lilla damen på läppen ett skit. Mamman jagar (iklädd för stor bikiniöverdel) liten skitjobbig dotter...nä men ja bjuder på mig själv och min barm vill jag lova. Brottar ner unge och överväger att bryta benen av henne. Som hon sprattlade då vi skulle kränga på sandalerna. Krångla!

Tur till Max då mamma är lat (och icke sugen på att laga mat). Vi välter ut en äppeljuice och får en ny och K ramlar ner från stolen och skriker dramatiskt om sitt skrubbsår på knät. Jag börjar inte gråta av trötthet. Bravo mig!
Cyklar hem och håller sams vid lek. Läggdags och inte sams. Och inget varmvatten heller. Nån läcka som ställt hela eller halva eller delar av Örebro utan. Vattnet åter men beslutar att K får duscha imorrn eftersom klockan är mycket. K somnar 21.30. Hade lika gärna kunnat duscha henne ju. *Suckar uppgivit och bittrar*
Fast jag har fått duscha...till slut...

Idag lunchade jag med brorsan och D. Jag hade en liten slipin på min svullna sommarfot
(eh...nä jag hade två skor för jag har två fötter) och i de glider man bra. Jag halkar runt i dem och krampar med tårna för att hålla kvar dem på fötterna. Och så får man vara rädd för att få sladd. Bara genom att gå på plan backe. Dåliga skor. Perspirerande snuskfossing.
Vill ha fotriktig tantsandal. Lunchar på gräsmatta där det luktar ankbajs. En tasteless pasta. Gör inget. Jag var hungrig.

Nu hänga tvätt och sen sova som en griseknoe till 06.45.
Status: Sur. Rent allmänt.

Vad gör ni?

1 kommentar:

  1. El fullo Dirro1 juli 2009 kl. 11:17

    Själv är jag apkalas... opch klockabn är 11... tjoflöjt

    SvaraRadera