söndag 7 juni 2009

Göra val och väder


Jag var nästan inte ett skit medvetslös när jag masade mig ur sängen kl 07.05 och sa hej till min dotter som satt uppkrupen i soffan och kollade barnkanalen. Hon kanske hade varit upp tre timmar, inte vet ja.

Idag ska vi rösta. Jag tänkte såklart att det var en självklarhet att jag skulle rösta men sen fick jag nåt infall och tänkte att jag inte skulle rösta så då kastade jag mitt röstkort. Ja... och sen fick jag ångest. Vad är det för slackerfasoner och strunta i det? bannade jag mig själv med stora pekfingret. Fast å andra sidan hur insatt är jag då? Skitdålig koll på vart de står i olika frågor.
Jag ska nog göra min medborgerliga plikt ändå...om det går...undrar vilken vallokal jag ska till..."Hej jag har inget röstkort för det har ja kastat och sen ångrade jag mig" kan jag ju inte säga..."Jag har googlat att man kan rösta utan röstkort med bara sitt leg så släpp fram mig annars kör ja på era hälsenor med barnvagnen" skriker ja vid vallokalen.

Idag ska ja beställa härliga sommarkläder ur kataloger till både mig och liten och jag ska antagligen gå upp på stan med liten och kolla kläder IRL också, beroende på hennes humörstatus. Vissa dagar är det ju stört omöjligt att ha med henne i butik.

Väderleksrapport: Regntunga gråa skyar.
Säger som min mor (läs med neggig grinkärringröst:)
-Jaha, det var den sommaren då...vilken skitsommar va- DET HÄR ÄR JU INTE KLOKT!

Men hur orkar man hörrni? Vi har precis gått in i juni. Det är ju inte precis så vi kan göra bokslut nu va? Jaha, en vecka av dåligt väder= dålig sommar och ingen sommar.
Orkar inte lyssna på´t! Och det är inte så mycket att göra åt heller för den delen.
*Sparar ihop till utlandsresa utifall*

Fast vad ser jag??!! Wiii, solen tränger fram nu ju! Kom igen! Sträääääva soljävel!
Idag ska ja ha en bra dag. För det har ja bestämt. Önskar er detsamma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar