fredag 5 juni 2009

Den här fredagen

Nu undrar jag varför jag har Tv4+ på med trav???!! Svalt intresse kan jag säga.

Jag har firat en oerhört viktig födelsedag idag (26).
Jag spenderade hela förmiddagen med datorn i knät (författandes tidigare inlägg) och uppdaterade mig i bloggvärlden och på Fejjan. Hela tiden med en OERHÖRD stress i kroppen- Jagbordesättafartkänslan- och tills slut reste jag mig.

Diskade fort som fan och böt om till träningskläder och cyklade sedermera i smått ondsint regn till träningen då jag tänkt att jag skulle pröva på afrikansk dans för första gången (något som funnits att tillgå bland träningsklasserna i evigheter men det har inte blivit av).
När ja kom fram fick ja besked om att det inte var nån afrodans idag för nu har sommarschemat startat förstår ni och det schemat har jag lagt på hallbordet.
Jag tycker det är så meckigt när jag måste plocka ner ett schema från kylskåpet och byta till ett annat. Som om jag inte hade annat att göra.
(Kan de inte göra mailutskick och bara: Hej, ska du köra afrodans fredagen den 5 juni vill vi bara påminna om att klassen utgått. Sommarschema gäller. Kasta det gamla schemat vänligen. Tänk på att vi bor i Sverige och risken är därför stor att du cyklar i regn till en klass som utgått. Vänliga hälsningar. Om du vill kan du gratis begära SMSuppdatering på vilka klasser som går varje dag i veckan. Är det för mycket begärt? Mitt träningskort är asadyrt ju)

Sen köpte ja vin och cyklade hem. Tittade på studenter en stund, stod 1,5 meter ifrån Björn Skifs...han har jag varit kär i...typ när han var med i Sven Melander-humorprogrammen, eller vad man ska kalla dem.
Hem, duscha, ICA, hämta barn, titta på mer studenter (med dotter som gråter för att hon inte får dansa på något flak), steka kyckling, koka psta, förbereda resten av bjudsalladen, baka en rulltårte-tårta, gnissla tänder över att det inte är så himla lätt att göra NÅGONTING med en 3åring närvarande.

Trevlig middag med familj, natta barn och nu...typ lägga ner verksamheten kanske...
Tanten är trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar