onsdag 17 juni 2009

Disträ med stort D

Det är lite på G nu. Mitt flumliv håller på att ta slut. Men jag har rotmos eller bajs eller va det är i hela hjärnan.

Idag hittade jag en prydligt ihopvikt lapp om att jag igår, den 16 juni, skulle ha varit på informationsmöte på Ks nya dagis där hon börjar i höst. Jag kommer inte ens ihåg va vi gjorde igår mellan 16-17. Säkert nåt viktigt för på mötet var jag inte iallafall. Vilket en av fröknarna på Ks nuvarande dagis påtalade med snörpmun och elak sträng blick över glasögonen idag

-"Varför du var inte där igår på det nya dagis" (annan nationalitet, ja, hör inte hit, egentligen-nej ja vet, men hon lät så)
-Därför att jag missade det. Men det löser sig vet du. Jag går och hämtar broschyrerna nu på vägen hem.
-Ja du får gå dit nu direkt innan de stänger. De stänger kl 17. Du måste få din "informasijåån" och "bro-schuuur"

Men orka mästra! Jobbiga tant! Hon bestämmer väl inte när JAG ska dit o hämta MINA papper.
Helvete!

När jag påtalade att jag antagligen behöver göra några små justeringar i Ks sommarschema eftersom det är jobbprylar på gång här nu får jag följande i ansiktet:

-Men vi har redan satt sommarschemat för personalen
-Ja det är ja fullt medveten om men eftersom min situation nu är förändrad så blir det ju så här, det säger sig ju självt.
-Vad får du för tider? *Sursursurkärringröst*
-Det är inte klart än men jag kan lämna besked måndag eftermiddag
-Du måste lämna in ett schema så vi får veta

*Jag sliter mitt hår i vanmakt*'

- Mmm SKA ORDNA DET FÖR FAN skriker jag i hennes ansikte...nä det gjorde ja inte men hade S Å N G O D L U S T ! Gah!

Idag kokade jag pasta och då äggklockan ringde (kan inte koka pasta utan äggklocka för då glömmer jag bort tiden) glömde jag ändå att ta bort den från spisen. Fast jag stod där och rörde i köttfärssåsen. Tillslut kom jag ihåg det och hällde över den icke al dente pastan i ett durkslag. Smakade på ett strå, snorlommekonsistens, nästan på gränsen till att man skulle kunna dricka pastan men inte riktigt.

Ikväll kokade jag Ks välling med besked. Uj va det bubblade fint i köket när ja väl kom på det. Å så hade det bränt fast så mysigt i kastrullbotten.

Jag har tagit för vana att fråga på barnpassningen på min träning om det verkligen är öppet till 18.30 (eller vilken tid nu passet ska vara klart) Skulle säkert kunna missa fast ja läst schemat för Miniklubbens öppettider innan vi åkt hemifrån. Jag är så glad att jag faktiskt kommer ihåg att hämta ut K från allehanda barnpassningar.
Är det här nån oerhört försenad förlossningspsykos eller? Kan inte tänka klart och glömmer allt.

Fast idag ringde min eventuellt framtida chef och avbokade vårt möte imorgon. Han hade glömt att han var ledig. Fler bajshjärnor i omlopp.

Imorrn klockan 15 drar jag och Tessan med våra ungar ut på bonnvischan för att fira midsommar i dagarna tre.
Vi ska bälja vin så det står härliga till och älta. Älta som fan ska vi göra. Hoppas att våra barn blir trötta av lantluften och sover kl 19 på kvällarna så vi får mycket egen tid.
(It could happen! Yeah right!)
Jag borde börja förbereda packning litegrann så jag inte står med allt det imorrn men det känns som en orimlighet när man har så oerhört långsamma blinkningar som jag har nu. Kommer ev tända upp lite här och pigga på mig en stund. Ett mörkt vardagsrum med endast laptopljuset i ögonen piggar inte upp direkt...

Just nu skulle jag döda för ett glas vitt och ett barnfritt år...eller vaddå just nu....mer typ jämnt kan ja döda för det...Joråsåatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar