onsdag 3 juni 2009

Chokladbollsbak

En trivsam bild som dyker upp då man googlar chocolate mouth

Förberedelser:
  • Skriva status på Fejjan. "Vickie har glömt att köpa pärlsocker till chokladbollsbaket-GIIITTAAAN!" (Granne kommer till undsättning per omgående)

  • Fram med alla ingredienser

  • Be K tolv gånger att gå o tvätta händerna -Med tvål, hör du mig?- Ja vill inte.-Nähä då får du inte va med. (Liten piper iväg. HA! Ja vann!)

  • Leta efter ett teskedsmåtthelvete som är som uppslukat av jorden men sedermera återfinns bland påsförslutarna

  • Få översta kökslådan i näven (kanske för att jag sliter dän den) eftersom skenorna släpper hela tiden så lådan halkar ner ett snäpp och kilar fast sig samt låser lådan nedanför

  • Få ett utbrott på K som ska öppna kakaoförpackning fast jag upprepade gånger ber henne vänta.

  • Ropa på K (som gråtande sprang ur köket vid kakaotillsägelsen) att det är dags att börja.

Själva bakandet

  • Smeten får såna där "smörpartier". Man tror att man gojsat ihop det ordentligt och sen ser man en smörpartiklick rätt vare är- Oerhört irriterande och IMAGINE skitäckligt att få i munnen.

  • Stressas ohyggligt när K biter i sin chokladboll hon gjort och sen vill lägga den bland mina fina. Ujuj...tänker baciller. Ni vet hur det va innan man fick barn och fikade hos folk med barn va?
    "Vi har bakat" "Vem har bakat?"
    Man kan ha haft en något frostig röst vid tillfället samtidigt som man tittade misstänksamt på en 2-3åring med skitiga naglar och en grön snorelva under näsan...

  • Plockar ner 11 små krakar till chokladbollar i en låda.
    11!
    25 skulle det ju bli. Men det blir det kanske om man rullar dem stora som harpluttar. Räknar dom att man inte får äta ens ett par nävar smet? Eller? Då kan de skriva det tycker ja.
Jag har gjort ordning dipp och skulle mumsa morotsstavar ikväll men fatta hur mätt jag är nu...får väl se om det går o trycka några morotsstavar iallafall...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar