lördag 4 april 2009

Att behärska sig

Min unge är gnällig och snorig och börjar idag grina för precis allt.
Jag har inte börjat shota klorin än men det är bara en tidsfråga

Tejp på tåå-ån buuuäääh, ta bort den...(tån eller? Glad to! Kom hit unge!!)
Inte den gaffeln- buääh
Det där är min plats- buuuäh...
Jag vill se på fiii-ilm buuuäääh....

o.s.v. i all fucking oändlighet!

Amen och Herrejesus Krist ge mig styrka.
Jag frestade mitt eget tålamod förut idag genom att låta ungen ta med sig trehjulingen ut
Vilken djäävla resa. Det där gör vi inte om...inte idag iallafall
Inte en enda gång har jag skrikit MEN ÄRU HELT STÖRD I HUVUDET trots att hon försöker provocera ihjäl mig det lilla trollet. Är jag inte en fantastisk mor så säg?

Däremot har jag längtat efter att börja dricka vin sen lunchtid ungefär.
Det är oroväckande att man för varje dag som går blir mer och mer införstådd med att man faktiskt inte tycker om barn.
Jo såklart ja tycker om henne...jag har bara lite svårt för små minimänniskor som muckar och som inte lyssnar på vad jag säger eftersom mitt ord är lag.
Allas lag!

Nu ska vi ut och cykla. Ska lämna in en jobbansökan och handla inför kvällens tacomys.
Vinet ska flöda som vi brukar säga...

2 kommentarer:

  1. you´re the greatest mom, love =)

    SvaraRadera
  2. Tack gumsi...Vissa dar är det nog så...andra inte...kan man säga.

    SvaraRadera