tisdag 21 april 2009

Supa


Idag super jag. Jag super ord som en riktig dyngalkis.

Mina egna och andras. Pratar och pratar. Lyssnar, läser och skriver.
Very much terapeutic (eller hur man nu stavar det)
Jag håller på att klättra upp igen. Inget dramatiskt. En vanlig hederlig dipp bara och jag och människor runtomkring presenterar lösningar på löpande band. Skönt!
Don´t we just love 7 nycklar?
Älskar alla runtomkring mig. Alla som finns här. I lust och nöd.
Tack snälla ni för alla insikter!

Nykär i ICA-snubben och vårat magic hallelujamoment igår i kassan.
(Eller eh...näe det kanske inte va så att han reste sig från stolen och bara hånglade upp mig grymme i kassan fast jag hittar väl på vad jag vill. Min blogg, right?)
Han passade iallafall oroligt min dotter då hon knatade iväg för att parkera lilla minikundvagnen medan jag drog mitt kort.
-Hon är kvar i lokalen va sa jag (pular med knapptryck)
-Ja, och det är skitbra med hög flagga på den vagnen ju, så man ser henne.
-Är det okej om hon kallar dig för pappa?
-Självklart! Vi är ju en familj nu. En lycklig familj...och jag älskar dig så mycket
-Mmm...och jag dig...
...eller att det gick överstyr nu...men i min värld som stavas UTOPI, där såg händelseförloppet faktiskt ut så.

Vet ni va Lasse Lindh säger?

"Jag vill slita av mig mitt liv som en T-shirt och köpa mig ett nytt"

Oerhört slagkraftigt tycker jag. Fast som tur är så vill man ju inte slita av sig tröjan hela tiden. Ibland sitter tröjan jättebra. Och det är inte riktigt okej och springa runt utan tröja heller. Vad skulle folk säga? Det är ju DET man undrar.

Dagens kloka tanke:

A positive intention will bring you your desired outcomes
Ja tack ge hit!

*Präntar skitlång önskelista*
Eh..va ska ja önska...frid...mycket glädje...kreativitet...och kärlek...och flyt...ge mig flow...och gud vilken craving efter flow...fast allt jag vill ha ingår ju i flow.
*Skriker skithögt: Kosmos hör du mig? Jag vill ha flow! LANGA Tack på förhand*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar