söndag 19 april 2009

Bloody sunday

Men huur tråkigt är det med icke-bakissöndag?
Jag och K har haft en mardrömshelg. Med glimtar förstås.

Jag och K gick och kollade på hästarna "precis utanför stan"idag.
Ooooooo...ja kommmer få en hästtjej och deala med.
KUL!
Mamma är hästrädd...

Mamma: Vi får inte gå in i hagen!
K: Men jag vill gå in i hagen
Mamma: Men det får man inte, hästarna vill inte det.
-Komkom (K skriker till hästarna) och mamma tänker:

"Ridskola är svindyrt, hästar är stora och läskiga och mamma blev trampad på foten en gång i sin hästhistorik".

Pappa är grymme allergisk och fick tokreaktion (nääe, men kände av iallfall) på torget i Laholm i somras där det stod 4 hästar.
Liten rusar fram till den största hästen och pappa kippar efter andan.
I´m aware så ja tar hand om detta.
K rusar fram till förvaring av hjälmar och ställer sig hos hästen med högst mankhöjd,
"Jag ska åka"
Klok hästtjej föreslår åktur på ett mindre kreatur...liten godtar..,K väl på ryggen skriker
GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!
Mamma går bredvid...rädd...

Kan du inte börja dansa istället? Älskade unge!

2 kommentarer:

  1. Det går mange rykte om a K är riktig dukti på att ha rake höfte böjde ben och rake rygg MEN detta endast i en rutchekan, så de ä inte rumba, men någon annen dans kanske skulle passe bettre

    SvaraRadera
  2. hmmm rutchkanedans. Det fanns inte på min tid.

    Jag tycker som t.irving, lär ungen rumba! Bums och jävla omgående!

    SvaraRadera