torsdag 9 april 2009

Vågar tro och hoppas...

Jag bölade i n t e när hon åkte idag.

Too fucking sick

*överdriver i väntan på presenter och påskägg och klapp på huvudet men inget hångel för ja skulle nog bara börja hosta*

Jag är en dålig mor. Överdragsbyxorna hängde kvar på tvättställningen såg ja.
Ringer pappan och meddelar. Han tar det coolt. Mitt hjärta slår nästan ur kroppen.

"Men alltså nu är det ju bara de tjocka termobyxorna medskickade men om det är varmt får du väl ta de fodrade jeansen eller en annan byxa med strumpbyxor under nu istället"

"Ja det löser sig"

"Har hon sovit middag" och 14 andra fucking controlfreakmamma-frågor
Pratar en stund med dotter i telefonen som sedan överräcker luren till sin pappa med frågan

"Vem var det?"

Oh my, det blir nog 4 långa dagar.

Jag ville döda läsglasögontanten på Coop ikväll- hon blev aldrig klar med sitt kortknappande- fast jag gjorde det inte. Jag är en civiliserad person som icke utför manslaughter.
Jag ville döda den smutsiga pantburkskvitto mannen också. For no particual reason.

Nu ska ja dö i soffan framför Vänner och leka att det är tisdag- en helt vanlig tisdag och inte en festaloss-skärtorsdag och jag ska tokignorera att alla festar och har trevligt.
Jag ska dricka vin i tron att det är stärkande för mitt immunsförsvar, mata kissekattdjävlarna next door, hänga på fejjan om nån behagar dyka upp där vad det lider och ska väl kanske festa till på nån påse soppa också här framöver. Det lutar åt broccoli och blomkålssoppa men ja vet inte.
Och jag vet att ni vill ha mitt softa liv *gnisslar tänder och tänker inte skrapa lotten i min plånbok för idag har jag ingen tur*

Å så snygga Kent-videon som min låtsas-brorsa gjort IGEN
Love Kent
Love låten
Love låtsasbrorsa
Love rainbowgirl

Thankful!

2 kommentarer: