onsdag 15 april 2009

Utmaningen

Hanna utmanade mig...jag fick panik...
Det är ingen vanlig utmaning.
Jag gjorde en mindre research eftersom jag tog utmaningen på största allvar och famlade i mörkret en stund.
Vad har jag för mål?
Har jag inga som helst ambitioner?
Men orka vara en lat räkmackeglidare!

Mål
Från Wikipedia

Mål har flera betydelser:

Fast jag anser ju inte att vi kommit till jordelivet för att rusa fram i värsta ADHD-stilen mot ett mål eller en slutdestination. Det är ju resan som en grejen. Så...

5 saker jag ska göra 2009 på min resa mot ett eventuellt slutmål om 100 år. *biter ner naglarna nåt KOPIÖST och får stressrelaterade eksem så fort jag måste tänka målsättningar och planering*

1) Tjäna grova pengar
2) Skratta
3) Känna, känna in...hjärta och mage och ibland i halsgropen. Inget nytt under solen. Men fortsätta i samma anda ska ja.
4) Bli bättre på att leva i nuet (inte mätbart, jag vet, men nåt att jobba på ändå)
5) Skratta lite till

Ambitioner har jag. På riktigt. Det kanske inte tycks så alla gånger men jag har det.
Tack Hanna! Du inspirerade mig till att skriva min personliga handlingsplan.
Den är inte verklig ju. För den är inte satt på pränt. Men nu ska här präntas.
I love the written word!

Citerar slutligen Kung Winnerbäck

"Jag genar själv genom slyn och kan hända vet du rakare spår.
Men nånstans mellan botten och skyn svänger livet uppochner och det är därför det är där som jag går".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar