onsdag 29 april 2009

The NOT so great day

Jag har hittat mina sommarskor (i en av garderoberna förstås).
Tillslut. Efter att ha rivit ut dessa 14 gånger.

Idag ahr jag ånyo pratat med CSN och den dryga apan Malin som besvarade min fråga huruvida det verkligen kunde stämma att de avslog nedsättning på mitt lån.

Apan Malin: Ja men det här är beräknat på 2007 års inkomst.
Jag: Jaha ja se där ja...och nu är det 2009 och min situation är förändrad
Apan Malin: Ja men det står här att det har blivit avslag
Jag: Mmm, va fint tack då ditt djävla miffo-helvete. Burn Mootherfucker burn...

Nu djävlar ska ja börja bråka DUKTIGT!
Jag gick på mammapenning -07 vilket inte genererar i fetaste utbetalningarna och detta torde betyda att jag betalt mer än vad som är rimligt enligt deras beräkningar under en herrans lång tid. Glatt!

Well i all min ilska idag har jag allafall röjt en massa skåp och kastat gamla saker. Det gäller att kanalisera energierna. I love kasta grejer.
Jag vill ha en blå container - orka hamstra prylar!

Min dotter tyckte att hon skulle sova först 21.20 ikväll. Bebistiden var grejer det.
Inget djävla krångel med vatten och kissa och hämta ett annat gosedjur- "nä inte det- aa, den kan vi ta" och tigga om att få somna i soffan. Jag har aktiverat ungen satan idag på eftermiddagen och kvällen.
Vi har lekt Pippi och målat Pippi-prickar i hela ansiktet med mammas kajal, vi har målat driljoner teckningar med fladdermöss, blåa och gula, vi har sjungit och lekt med Play-doh men ändå ska ungen tacka mig genom att vägra sova.

***Slut på dagens gnällrapport***

Jag är iallafall skitglad att sommarskorna är återfunna. Jag är glad att min mammas kraftmassage och häxövningar styrde upp min nacke imorse. Jag är så gott som rörlig igen, i nästan alla lägen. Det är ju jättebra. På riktigt! Tack!
Den kiropraktor jag talade med imorse meddelade att de hade minst 5 veckors väntetid. Det är ett sånt besked man applåderar när man sitter som krympling i soffan och när man får köra helkroppsvändning då man måste vrida på huvudet.
Ibland tror man ju att det skämtas friskt nånstans ifrån eller att Gud helt sonika väljer att pissa på en. Jag gillar inte att bli pissad så värst. Men jag tycker tydligen om att gnälla. Verkar det som. Håll till godo med en inblick i mitt spjuverliv.

Imorrn är det iallfall "efter regn" för likt Roland i Torsk på Tallin vet vi ju att efter regn kommer solsken.
Välkommen solskenshelvete och rappa på litegrann!
*Stirrar psykopataktigt sådär Jack Nicholson-ish i The shining som när han går loss med yxan i dörren, eller hur det nu var, kommer inte ihåg*

Häppåer godingar, jag går väl och kastar nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar