torsdag 16 april 2009

Shit happens

http://www.argalappen.se/trapphuslappar/s/3/
På en tillställning för länge sen utspelade sig en liten fadäs.
Vi satt ute i en trädgård till ett flerfamiljshus. Allt var ganska städat och lugnt. Några få personer. Normal samtalston, skratt och trevligt.

Värdinnan blev dock lite stirrig då hon upplevde att en granntant började markera med att slå igen ett fönster och liknande. Undrar om klockan kan ha varit ens 20.00 denna sommarkväll. Och lördag. På väg in i lägenheten för att hämta eller lämna någonting möts vi av följande stora anslag (upptejpat på väggen bredvid min kompis lägenhet)

"Att ha fest är trevligt och grillat är gott men man bör också tänka på sina grannar och anpassa ljudnivån efter att man inte är ensam i huset".

Sedärja. Antiklimax och partykilling.
Lappförfattaren är förövrigt känd för att tejpa upp lappar till höger och vänster och skriver t.o.m
under som "Hyresvärden"har det visat sig. Snacka om att ta sig själv på allvar och agera självutnämnd polis och vän av ordning.
Jag gillar inte den här personlighetstypen.

Nåväl, vi ansåg ändå att vi hade rätt att vistas i trädgården men satt fortsättningsvis nästan och viskade för att inte störa. Jag ska besöka toaletten och knappar in portkoden för att komma in i trapphuset. Men det funkar inte. Provar igen. Näpp...Igen...
SKIT!
Jahaaaaaaaa...Jag står och slår portkoden på porttelefonen. Så lämpligt!

Min kompis sambo applåderade mig inte galet när ja kom tillbaka och berättade om min miss.
"Fy faan Vickie, det där är så djävla du...du är en sopa".
Jojo!

1 kommentar: