söndag 18 januari 2009

Da kväll


Jag har inget sug efter att äta sill idag. Ifall ni undrade. Salt är väl kanske lämpligt att få i sig dagen efter men sill känns om det kvittar. Jag har heller inget sug efter gårdagens tzatsikidipp som står kvar på diskbänken och jag kan säga att jag i ärlighetens namn börjar tröttna på Schweizernöt chokladkaka (200 grams) eftersom ja nu påbörjat chokladkaka nr 2.

En Direktör föreslog i slutet på veckan att vi skulle ses och dinera.
Äta nåt gott, vina lite lagom (mmm...eller hur min vän) och styra lite bloggfixerier och ordna diverse datastrul här hemma. Så blev det ju inte riktigt nu då. Eller jo. NÅT datafix har vi gjort, eftersom ja sett att jag har nya grejer tillagda på mitt bloggkonto. Spännande! Undrar va ja ska ha dem till? Ingen ny header dock. Tur. Kanske inte hade blivit så fint då man leker kreativ i fyllan o villan.

Från gårdagskvällen/natten trillade det precis in ett fragment som ja inte minns upprinnelsen till. Köksbordsfyllan var ett faktum vid följande dialog:

Dirren: ..blabla...ja men alltså när Pol Pot dog...blabla
Jag: Vaddå? Är han död?
Dirren: Ja men det vet du väl?
Jag: Näe, hänt nyligen eller?
Dirren: Tänker du på Paul Potts, operakillen?
Jag: Mmm...





http://www.youtube.com/watch?v=09SzPhLP6nE

3 kommentarer:

  1. Gah! Jädra Youtube, jag blev så in i järspikars arg på henne som skulle stava till Pol Pot... jag skrek rätt ut att KOLLA DIN JÄVLA BOK DIN HÄXA, DU ÄR JU LÄRARE... detta gormade jag ut på Centralskolan skånska. Sexigt värre.

    SvaraRadera
  2. Jag har vinkat till Jerry Williams. :)

    SvaraRadera