fredag 30 januari 2009

Dansfredag

Jag o K har haft myskväll i badrummet, hon har badat o ja har skurat o plockat.

-Ikväll får du vara uppe hur länge du vill för det är fredag, säger ja då bad är avklarat.
Så kollar vi på Let´s Dance du och jag...(varje treårings önskedröm? "Nejäää, inge mer Nalle Puh" sa mamma)
-Jaaaaaaa, säger liten (och somnar i soffan utan eter med herr Nasse Heliumballong i näven medan jag vispar välling).

Jaha, här sitter man med vin o laptop. Lyssnar på nappsnuttande liten och väntar på att reklamen ska ta slut och det glada dansprogrammet ska börja ånyo.

När alla paren svassar nerför trappan i uppstarten säger glada speakerrösten
Här kommer det sensuella muskelpaketet Magnus, Tjuvarnas skräck Hasse och Naturbarnet Niclas (HUH?!) Undrar va de skulle säga om mig.
Här kommer den hormonstörda men oerhört karismatiska Viiiickiiiiiiie i en läcker kreation- bh i turkos paljett, liten hotpants i blankorange material samt cape...i plysch och hög frisyr.

En stund senare:

Det har börjat igen- Let´s Dance-skiten.
Fastnade på MSN en stund och missade Laila. Synd! Hon är duktig och därför rolig att titta på.
Jag har sorg att Daniel o Maggan är ute ur leken. *Bär svart hatt med sorgflor*
Jag hatar Niclas. Eller ogillar starkt. Jag kan verkligen drista mig till att skrika ut ett "MEN DIN DJÄVLA TÖNT" här i mitt vardagsrum samt hytta (hötta?) argt med näven mot rutan.

Varför ställer han sig framför kamerorna efter poängen delats ut och säger följande:
"Amä alltså all cred till Jeanette som har fått det här o likna en Pasodoblo (eller hur faan det stavas).

Jaså minsann. Här sitter vi puckade TV-tittare och hade ingen om att dansproffsen som agerar kändisarnas danslärare genom hela programserien hade nåt med utlärningen att göra.
Ta du din snezippade bralla Nobrain-Nicke å sätt dig i nå hörn i Green room där kameran inte fångar dig. Me don´t like. Daniel kom tillbaka.

Saker man undrar:
  • Varför tittar ja på det här?
  • Varför är mitt vinglas tomt?
  • Vem har brutit min arm ur led? (Känns det som)
  • Hur lång tid tar det innan en heliumballong dör?

Nu ska ja göra något kreativt. Eventuellt.
Kom ihåg: Raka piggekotte-ben!

1 kommentar:

  1. Jag ogillar också Nickepickepö bodde på en ö. Jävla apa är vad han är.
    Lite som Ola Lindholm.

    SvaraRadera