fredag 16 januari 2009

Den där känslan


Det är något som har flyttat in i min kropp.
Tillfälligt och ovälkommet
Läskigt.
Vill inte benämna detta något vid namn.
Vet inte vad det är riktigt.
Bara att det är dåligt.
BADBAD!
Väck!
NU!
Snälla!
En känsla av oro, nervositet eller ångest.
Som den där känslan man kan få i magen när man är förväntansfull men det slår över till något annat.
Skruvat.
En illasmakande kompott.
Ågren ska inte bo här.
Finns inte plats och har heller inga som helst belägg för att hemsöka mig.
Ryser efter hela ryggen.
Oavbrutet.
Inte bra...bättre imorgon
Eller hur?
En vän satte tummen rätt i köttsåret ikväll.
"Du är liten idag va?"
"Jaa det är nog så"
"Jag hör det"

Som om jag blivit påkommen med handen i kakburken eller medvetet sårat någon kallsinnat.
Jag går fri.
Jag vet det men ändå...
Kan det vara...neeej...stick och brinn och cykla vält...no more att du kliver in och tar plats
HÖR DU DET? SKIT I DET!
Pisskänsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar