tisdag 13 januari 2009

Piss-tisdag (som vi säger då vi vill hålla ett vårdat språk)


Tjohej eller fy faan, välj själva!

Men gud vilken gla´ o upplyftande blogg tänker ni...ack vad ni bedrar er.
Kan man köpa endorfiner nånstans (ä det de där gladhormonerna?) för isåfall skulle ja vilja ha en back eller säck eller kartong eller midjeväska full med dessa små rackare. Jag vet inte hur dessa packas innan de går ut till kund och det är egentligen helt ointressant. Ge hit bara! Sen kan folk gärna uppdatera sina bloggar också. Va håller ni på med som är så himla viktigt att ni inte kan krysta fram ett endaste litet inlägg?

Idag har det faan inte hänt NÅNTING egentligen. Visst hatar vi såna dar?
När det bara lunkar på. Trist. Punkt. Fast jag var ju glad fram till ca 20.00 då nattningshelvetet började...
-Mamma??!!
-Näeeeee!! Nanny? Hallåå?? Men va faan, gick hon hem eller?

Om sju dar kommer barnbidraget. Fram tills dess ska ja koka soppa på en spik, äta gratis grus från gården (gärna med hundkiss på från nån liten papillon eller kattdjävel) och detta ska ja skölja ner med rumstemperat vatten från kranen. Faan va Ryssland! Sju dar späkning ger smal läcker kroppshydda på tanten. Anamma positive thinking goddamit!

Samtal med Tessan

V: Jag är så djääääävla uttråkad
T: Jag vill ha vin
V: Ja veeeet, ja med. Imorrn ska ja va glad.
T: Ja och ja ska bli rik
V: Rik och glad är ju vad man vill va...och smal...och full
T: Ja skitfull!
V: Jag tänker att jag är så här sur för att jag är (blir avbruten)
T: Nykter?
V: Eh...nä arbetslös men visst...

Häromdagen träffade jag och K granntanten i huset då vi stod o låste upp cykeln.

K: (ropar för full hals) HEEEJ!
Tanten: Heeej! Va duktig du är!

Jag klurade lite på exakt vad K gjorde som var så himla duktigt, hon stod ju liksom bara där.
Har man två ben att stå på brukar man sällan eller kanske rentav aldrig klassas som speciellt duktig bara när man står. Eller är det bara jag som aldrig fått stående ovationer då jag...eh..stått..hmm...på en gård?

Tanten: Va stor hon har blivit
Jag: Ja det går undan (varför svarar man alltid så? Så himla käckt)
Tanten: Det är en väldigt duktig liten tjej du har
Jag: Mmm...

På vad???
Hon kan inte byta sina egna bajsblöjor, sköljer aldrig ur vällingflaskan efter sig, kan endast klara de simplaste av uppgifter som att ta på sig byxorna- jag då??? Är inte ja duktig?? Jag sköter min egen avföring, driver ett hem, tar på mig kläderna utan att nån tjatar (och lyckas nästan alltid matcha mina strumpor och alltsomoftast bär ja mina tröjor icke-ut och in)
Jag lagar mat, diskar...eh..nä.. stä..äsch... men jag håller näsan över vattenytan hela tiden iallafall samtidigt som ja msnar och bloggar- DET är faan duktigt kan ja tycka!

Tanten: Och den lilla tösen däruppe är också väldigt duktig (menar grannarnas lilla S, 1 ½ år)
Hon är nästan duktigare än din men det är ju sådär, det är så olika.
Tanten går...
G och P har en dotter som är mycket duktigare än min. OK! Jag kan leva med det men jag undrar fortfarande PÅ VAD???

Imorrn ska ja träna för jag har knappt hostat på hela dagen. Sparka o slå under ordnade former is da shit.

/Ta-ta och So long denna sugtisdag med bara skit på TV

2 kommentarer:

  1. Meh, vikken jävla kärring!
    Sup na under bordet och tryck in en massa betelnötter i käften på henne! Sen ger du henne en elvisp att onanera med!

    SvaraRadera
  2. Var är kärringen, nu ska stridsvagnen berätta för henne vad hon är!

    Du är en inte så duktig gammal kärring. Jag har sett tusentals kärringar och alla har varit JÄVLIGT mycket duktigare än du!

    SvaraRadera