onsdag 14 januari 2009

Rumpa


Jag har varit på promenäääd i vårt vackra Wadköping.
Jag gillar att knata runt i den miljön. Av gamla hus och skränande änder blir man glad sa man ju redan under romartiden.

Idag har jag vårkänslor. Strålande sol, friskt och kallt men skönt.
Jag har ont i ett knä. Det är väl nån minisk som har gått av gissar ja, men jag är ju inte läkare.
Mina knäbesvär slår inte njurbäcksinflammation så jag har idag på förmiddagen delgett Dirren (som latar sig i sjukhussäng) att han vinner vår tävling "Mest synd om slash sjukast idag" pga denna åkomma. Jag vinner faan aldrig någonting!
Min livshotande knäskada kanske kan åtgärdas med köp av nya träningsskor. Eller av köpet blir det nog ingen förbättring men kanske av användet sen.

På min prommis idag såg jag ett spatserande äldre par. Fast ja tar tillbaks, de spatserade ju inte direkt. Det var inte så mycket powerwalk utan mer ett sävligt promenerande. De stapplade inte fram men det var heller inget upptempo. Kepsgubbe samt stickad-mössa-tant (färg rostbrun- bara en sån sak!) promenerade armkrok då farbrorn plöstligt gör helt om och fräser:

-Men du, då tycker jag att vi går hem då om det nu är så HIMLA kallt
(Tanten) Nä men du...
Farbror går och tant springer efter

Gu va jobbigt och bli sådär gammal och sur, då är jag ju hellre ung och sur. Eller är ja medelålders nu? Näe..det är man vid 40 va?

Jag såg min rumpa i silhuette mot en vägg under min prommis och den är väldigt platt.
Jag gjorde den upptäckten häromdagen också fast då framför spegeln. Hur den liksom flytit ut på bredden och plattat till sig och trillat ner. Det är inte helt tokläckert.
Jag hade ett nice ass förr om åren men det är borta nu.

På Frimis sprang jag för en tid sedan (OK: läs 8-9 år sen) på en av mina biglove-dudes från högstadietiden och han sa faktiskt att tiden varit snäll mot mig (Han KAN ha varit berusad men det hör inte hit) . Jag vill bara säga att ja tänker fortsätta leva på gamla meriter.
Mitt arsel va toksnyggt förr om åren!
Nu ska ja släpa mina kalla bredplatta skinkor in i duschen och sen ska ja äta lunch. Om nån vill går det fint att komma hit med kladdkaka och grädde.

So long friends

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar