torsdag 29 januari 2009

Struktur

Jag har stiftat en relativt ny bekantskap som är min idol.
Visst är det alldeles underbart att stöta på den sortens människor som kan presentera lösningar och sju nycklar i bästa Gunde-anda gällande ditt liv utan att fördöma eller för den sakens skull "ful-sparka" till dig lite och låtsas som ingenting samtidigt som de ler likt en svart ängel.
Usch o brrrr...de ormarna är värst. (Note to self: AKTA!)

Den här kvinnan kör inga såna falskspel men stryker inte heller fjäskigt medhårs.
Våra samtal öppnar alltid upp till förändring. Till nåt positivt.
Hon är lite äldre än mig och våra livssituationer är inte speciellt lika men ändå känns det som vi har kollen på varann och vet vart vi står.

Vi hade en diskussion om struktur för lite sen och minnet av detta ploppade upp idag då ja uppmärksammade att ja ännu inte införskaffat nån almenacka anno 2009.
Jag har blivit en lapp-Lisa.
(Exemplifierar nedan men tror att ni förstår att detta bara är the tip of the fucking icebööörg)
  • På beställningssedeln till H&Ms vårkatalog har ja klottrat tid och datum samt annan info inför ett kommande läkarbesök.

  • På en liten tummad lapp i storlek 3x4 cm finns överstruken text samt inringat användarnamn och lösenord. Undrar till vad. Eventuellt nåt bemanningsföretag.

  • På en sammanställd lapp någonstans i min lägenhet finns mailadresserna till Ks släktingar på hennes pappa sida. Den lappen skulle ja behöva hitta så vi kan tacka för julklapparna innan påsken är här.

Jag känner mig lite rörig i skrivande stund MEN det hade kunnat varit värre. Om inte huvudet satt fast på kroppen skulle ja antagligen ha riktiga problem i min flummiga framtoning. Hämta huvud varje dag på alla möjliga ställen verkar jobbigt.

2dolista

  • Köp almenacka per omgående

  • Styr upp ALLT innan ALLT går överstyr

  • Ta ut herr Nasse Heliumballong så du slipper bajsa på dig varje gång du går in i sovrummet. Shit va skräckinjagande det är med nåt som bara svävar i takhöjd.

Jag hade ritat en gris i Paint för att illustrera men den envisas med att lägga sig däruppe så då skiter ja väl it. Den var ändå inte så fin. Hans framtassar..öh..klövar..fossingar... såg ut som hängbröst och ögonen var så elaka att ja var tvungen att rita dit vampyrtänder och det är ju inte speciellt verklighetstroget att en gris har detta.

2 kommentarer:

  1. När du har lärt dig om struktur, har du lust att dela med dig av dina nyvunna kunskaper?
    Kan du inte lägga upp grisen i ett separat inlägg? Jag vill jättegärna se en flygande gris med hängpattar... eller ja... fötter... fossingar eller klövar.

    SvaraRadera
  2. Grisar med hängbröst är det mest skräckinjagande och otäcka jag vet. Jag fick nu en ohygglig chock.

    Och bilderna lägger sig alltid där uppe. Klipp ut, och klistra in där du vill ha det.

    Mvh Fröken total Bloggkoll.

    SvaraRadera