söndag 1 februari 2009

Ur sjukjournalen

Gomiddag på er.

Vi är sjuka. Chockartat värre. Jag ser fram emot att vinterförkylningarna ska avlösas av vårförkylningar för då är sommaren snart här. Idag känner ja mig lika stark som Montgomery Burns i Simpson- skröplig, reumatisk, blekgul..eeh...blek...elak-näe vänta- inget symtom på sjukdom va?
När det gör ont att ha täcket på kroppen uppskattar man inte en klängunge som ska kramas, "klappa" (=dra i håret), sjunga högt etc.
Alvedon och sen en tur till parken- no mercy.

Jag hade en fantastisk lördagkväll i min soffa (surprise-surprise) med liten svettig sovande tjej på magen. Zappandes mellan Körslaget och Så som i himmelen.
Den filmen skapar ingen feelgood-känsla direkt. Stängde av när de kom till Österrike. Inte upplagd för att bryta ihop när Micke börjar blöda och dö på toaletten.

Bjuder härmed på en Volbeat. Ska luta mig i soffan en stund trots begynnade liggsår.
Ha en fin söndag menchen hälsar fröken Snorskalle

1 kommentar:

  1. Oh, inge kul att va sjuk. Men jag älskar så som i himmelen! Den är ju underbar! Visst är den sorglig men jag blir ändå lycklig när jag ser den på ngt sätt! Mmm, I love! :)

    SvaraRadera