söndag 15 februari 2009

Alla ska bada

Vissa grejer funkar inte i verkligheten men är oerhört lockande i tanken. Sådär fint o mysigt och lyckligt ni vet. Då K och jag varit ute o pulkat i eftermiddags var det dags för bad.

-Bada med mig sa K
-Javisst sa ja

Så djäävla onödigt. Stora mamma och lilla människa trycker ner sig i ett skumbad men av hänsyn till liten är det två saker som inte passar mamma ett skit.

1) Liten mängd vatten i badkaret eftersom K kanske inte skulle finna det så bekvämt att sitta med vatten upp till struphuvudet. Håller på att frysa ihjäl part I
2) Temperatur på vatten kylskåpssvalt. Jag repeterar: Mamman fryser fanimig ihjäl.

Känslig unge som alltid gapar att det är för varmt. Det är efter hennes pappa tror ja.
Ta en dusch efter honom och skrik i fasa: Är det slut på varmvatten eller är istiden ånyo ett faktum?Fiiifaaan!
Mamma kapitulerar och kliver upp. Går istället loss på mina fötter. De är nu väldigt lena.
Jag tänkte eventuellt kasta upp fötterna på fikabordet på första rasten imorgon.
Jag vet inte om det är overkill för det är ju ytterligare en testvecka för mig på jobbet.
Kanske bättre att pinka in revir veckan därpå så att mina jobbarkompisar DÅ får se och känna på härligheten...de är verkligen jättelena mina fötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar