tisdag 10 februari 2009

Likstelhet

Jag är död idag också. Det är inte roligt att vara död.
Jag tänker vakna till liv igen. Snart. Kanske redan inom 12 dagar då utbildningen är avklarad och jag eventuellt kan stolta med ett flashigt säljarjobb. Ska hjärnan kännas som en påse hundbajs varje dag nu? Resten av mitt liv?

Om mitt jobb:
Förvirring. Rätt stor del av dagen. Under kontroll kortare stunder.

Ringer kund och tänker
  • Va faan ska ja säga nu...
  • jag har snöat in mig i manus
  • va faan pratar ja om..eeh..
  • näe, ja verkar reda upp det..eller?
  • Shit ja babblar på och ser om det håller...oo, nu har ja flytet

abrupt avslut från kund, nej tack- skiiiit..

Nästa.
Tänker "guuud det här går aldrig"...babblar på....Kund: Ja men det där låter ju bra, vi är med...Hoppsan sa ja skickar en orderbekräftelse då...Hur faan gick det till? Ja svamlade dreglade och lät halvhyggligt utvecklingsstörd...wellwell.

Det finns kändisar på mitt jobb.
En som ser ut som
  • Göran Persson,
  • en Björn Gustavsson (den yngre- ej Dynamit-Harry) och
  • en Christoffer Appelquist.

Idag när vi kom hem kasta ja i en film åt K, laddade tvättmaskinen, började styra matlåda och drog därför igång två plattor på spisen + ugn. Då gick proppen.
Det är mörkt! Sätt på filmen! skrek K frustrerat.
Jag famlade i beckmörker runt i skåpet efter säkringar men hittade förstås bara 10ampere en ask jag fått i gåva från grannarna
En trappa upp till en annan granne som inte tillhandahållit proppar sen tidernas begynnelse (de som gjort det är inte hemma)
Får räddningen i handen och varde ljus i huset som Gud glömde vad det gäller elledningar.
Note to self: Köp proppar för i helvete och lämna tillbaka 42 lånade kartonger av dessa till goda grannar.

Eftersom ja inte ska upp förrän 06.10 tycker jag att det är motiverat att prata i telefon till 23.30 och sen hänga tvätt en stund samt lägga ett blogginlägg. Ibland är man inte vanligt dum i huvudet.
Klockan är snart midnatt och jag brukar vanligtvis behöva 8 timmars sömn för att funka hyfsat så jag ser framemot morgondagen.
Troligtvis ännu en likstel dag som snart gryr.

Natti raringar.

1 kommentar:

  1. Något som är riktigt korkat är dock att tala i telefon till typ 21:30, se på en seriejävel till 23, duscha till 23:30 för att sedan försova sig till 09:00, snooze knappen är ondska.

    SvaraRadera