lördag 14 februari 2009

Status

Eftersom mina levervärden är bra dricker jag vin. * ler stort så att det gör ont i käkarna*
Jag har haft en rätt labil eftermiddag, stundtals med plaskgråt men allt är ändå bra på nåt sätt.
Jag har sagt det förut men jag vill säga det igen: I´ve been blessed!

I min omgivning finns de underbaraste av vänner.

Special friend sitter hos mig ikväll och bara finns. Har lekt med min dotter, ritat Bamse med Hitler-musche och överkammad flottfrilla (sen att K började gråta för att Bamse inte hade nån mössa är ju skitsamma egentligen).

Vän tog nattning så trött söndergråten mamma (ser ut som ja fått spö- inga ögon, kan inte ens sminka på ett par ögon, de är borta) kunde hoppa in i duschen och bara stänga av livet några minuter. Helt värt!

Jag och bästa Tessan pratade om att vi ibland tenderar att hänga ut våra liv i bloggen och vi diskuterade om det verkligen var så smart. Vi konstaterade till slut att det nog var smart ändå. Bloggen kan funka som en ventil och när vi spytt klart mår vi bättre. Om nån inte gillar det så kan nån dra åt helvete för i våra bloggar gör vi som vill.

Jag vet att jag som bloggläsare berörs av författarens liv, leverne och tankar och gör man INTE det inte så skiter man ju i att läsa förstås.
Vet ni känslan man kan ha av att ha snackat för mycket på fyllan? Det är lite samma.
Halvångest. Varför sa jag så?
Onödigt men man kan inte ta tillbaka. Fast i bloggvärlden kan man ta tillbaka. Det är ju bara att radera inlägget. Fast det skiter vi i. Även fast det är satt på pränt så är det inte en sanning ristad i sten . Det är en känsla som liksom allting annat står i förändring.

Jag älskar mitt liv. (Punkt)
Tack till:

Brorsan:
Du är brutal. Du regerar och jag älskar dig

Tack till D
Du är min bloggkung och coola snubbe som kan mentalkn****a duktigt

Tack till Taylor och Seba
Ni gör min dag konstant

Tack till Tessan och Dirren
Ni är mitt ALLT, alltid! *gråter fast en glad gråt, försvinn aldrig för då måste ja döda er- fatta!

Tack till Spiderchick
Du är det roligaste jag "känner"

Tack till alla nära och kära som finns jämt, in my mind (eftersom det inte finns nåt bra svenskt ord)


JAG HJÄRTA ALLA OCH TREVLIG HELG!


Jag väljer att sno ett koncept. Stenmark-stripparna är den här tjejens trademark. Hon är en av mina drottningar.

1 kommentar: