tisdag 3 februari 2009

Jag skär mig

Nejnej. Inge emotjafs. FÄRGMÄSSIGT!
Ja vet inte hur ja tänkte då ja hoppade i kvällens outfit (jag är lite fränare än alla dagens outfit-bloggare och delger kvällens haute couture istället)

Låt oss börja nerifrån

  • Ljusblå stepsockor...tvättar och tumlar...bara sommarstrumpor kvar i lådan
  • Skrevhål gigantus-mysbyxan i pigga kulören svart- vi ska gifta oss ja o brallan (Oj va trasiga byxor du har säger K, jag har fler par mysbyxor men inga som dessa-love)
  • Grisrosa långt linne
  • Över grisrosa långt linne vinröd kreation i långtröjemodell
  • Matchas med vinröd fleecemantel (soffpläden- kallt är det!)
  • En busig tofs på skallen ,,,hm..nä, mer slak kanske
  • Makeup; sotig (dagens makeup har halkat ner något så att säga)

Jag känner mig manad att sno en av mina närmsta vänners uttryck:
"Nä men titta va ja fick på mig"
Precis som att man inte varit förmögen att klä sig själv, inte haft nån som helst talan utan det bara blev så här, lite "Men titta så ja ser ut, usch o tvi vale, ja ber om ursäkt", "jag är inte värdig" och "den här gamla trasan" etc

Mycket färg och blandning av material på mig i afton. Bär dock ej varken plysch eller gabardin. Min dotter frågade mig idag om jag hade en bebis i magen. Hon gör det ibland. Jag har ännu inte randat baken på henne...Självbehärskning tillika kontroll mina damer och herrar.

I feel pretty som vi brukar säga. Både som Gud skapade mig och i en och annan urtvättad H&M-trasa.

1 kommentar:

  1. Kan du inte visa bilder på hur gud skapade dig?

    SvaraRadera