lördag 28 februari 2009

Impuls

De där maratonsamtalen med bästa vänner. Ni vet. När man får en kick

19.45 Telefonsamtal med Tessan:

Båda: "Ja vill att du ska va här, ja vet, vill att du ska va här, gu va ja saknar- ja veeeet ja med, vi måste ses-blabla osv i all oändlighet..."

Jag:-Buuuuäh...K är hos mormor o morfar. Jag är mest ensam i världen
Tessan: Ja men ja vet gumman, kom hit då
Jag: Men ja är ju sjuk och svag
Tessan: Du kan vara sjuk här
Jag: Men orka ta bussen
Tessan: Ringer SJ...
Jag: Öh..

Tessan ringer upp igen

Tessan: Tåget går 21.10
Jag: Jag är på, packar mysbyxa--för du går väl runt i mina du låna sist...
Tessan: Vore tacksam om ja slapp byta om...

Trevlig lördag!

2 kommentarer:

  1. Fan vad avundsjuk jag är på den där Tessan. Jag hade kunnat ge vad som helst för att få hänga med dig. Hos Tessan alltså.

    SvaraRadera
  2. Tur jag har som stavar Wannabe rätt. Men hade jag varit Dirren så hade jag varit lite avundsjuk, sälskapskåt samt alkoholsugen. Men nu är jag inte Dirren, så jag behöver inte vara det.

    SvaraRadera