lördag 14 februari 2009

Lördag på söder

Idag har jag och Räkan varit ute i pulkabacken. Supernice. Vilken vacker dag!
Nån av alla tretusen vändor upp för backen säger K "Nej jag ska inte åka".
"Varför inte" frågar jag och sätter mig till rätta i pulkan. Inget svar. Nä men då åker mamma själv då så väntar du häruppe då? K nickar, skickar slängpuss och ropar hejdå.
Vi har en överenskommelse och mamma åker lyckligt nerför backen mot det lilla hoppet. Uppe i backen gråter min dotter och skriker att hon ville följa med...

Mina föräldrar har tapetserat som små blå. Yttepytte kvar under ett fönster men då va tapeterna slut. Irriterande. Jag och K har tvättat , fixat lunch åt tapetfolket samt städat badrummet (läs: torkar av väggen bakom tvättunnan eftersom det såg ut som någons arsle exploderat där).

Vi ska väl ta en tur till ICA också. Va äter man ikväll? Still i skallen på ideér. Och snart är det dags att tappa ur boxen igen. Faan va jobbigt, vill inte menmen "a man has got to do what a man..."äh! Bullshit!

Melodifestivalen part II i afton.
En Direktör kommer över o slappar i soffan trots att jag delgivit honom vad som gäller klockan tjugohundra. Han skrek inte rätt ut av glädje men kommer över ändå. Han har väl inga vänner stackarn.

Undrar om ja får choklad, rosor och smycken dagen till ära? Jag håller det inte för troligt men det vore ju trevligt. Hör du va ja säger nu?? LÅTSAS ATT DU TYCKER OM MIG! DET ÄR FAN EN ORDER!
Ska det va så djävla svårt att bli bekräftad på alla djävla hjärtans dag nåt endaste år?
Nästkommande alla hjärtans dag ska ja ha ett förhållande och min kille ska bjuda mig på en weekendresa då (gärna Barcelona) och så käkar vi gott och badar skumbad på hotellet med en gigantisk candelaber bredvid badkaret som sprider ett underbart sken.
Jag vill göra er uppmärksamma på att jag, i den här visionen, är smal, läcker och solbränd. Lite som ja ser ut i alla mina visioner.

Ha en fin förkväll gott folk!

2 kommentarer:

  1. Var jävligt nöjd över att någon kommer över! Själv måste jag jobba ikväll, och vadå smal, läcker och solbränd. Du är ju snygg och smoki'n hot, var jävligt nöjd med det, annars blir det björkris på den bara stjärten.

    SvaraRadera
  2. min alla hjärtans-dag behöver du inte va avis på iaf :s sviiiiinont har jag. det är typ världens syndaste om mej.
    men du... hur fasen vågar man åka pulka i hopp? det gör ju mastodontus ontus ju!! :o

    SvaraRadera