torsdag 12 februari 2009

Poesi

Mina bloggkollegor har börjat dikta och jag vill inte vara sämre.
Eller ja kan väl inte ta credit (även om ja är den typen som gärna TAR credit) men det här är inte mina texter så ja kan inte säga att jag diktar) Här kommer således en dikt av Karin Boye...eller NÄÄÄE verkligen inte! Det här är ju skrivet av Pelle i Gessleland.

Utdrag:

It is tough times for some
For the dreamers
for a dreamer

Always tough times
if you stand next to
as a dreamer,
as a dreamer

Everything is the same,
just more traffic
that crash in my brain
and I can not sleep
for it is difficult
and close your eyes
as if you were not there

A-always tough times
for a dreamer
And it's tough times
for some
For the dreamer,
for a dreamer

Är det inte en dikt som suger tag i dig fullständigt så säg?
Nu är den ju förvisso översatt till engelska eftersom min blogg är brutalt internationell (Vaddåro? Det vet väl inte ni, hela djävla Wales kanske läser och det kan ni aldrig kolla)
Den här texten bygger ju upp oerhörd känsla på svenska också förstås men nu valde ja att publicera på utrikiska.
Okej, ni får ett utdrag på svenska också. Håll i er...

Na na na na
Heeej
Jag tänker alltid på dej
när sommaren slår ut
La na na na na
La na na na na

Vem kan stå oberörd inför detta? Inte ett öga torrt. Am i right? Vilken insikt och känsla.
LA NA NA NA NA liksom. Ingen kan lämnas oberörd. INGEN!

P.S.
Jag älskar Gessle av hela mitt hjärta- på riktigt- även om det inte låter så men ja är en svag människa som är formad av samhället som faktiskt stöter ut den som idag står upp för Snygg-Per *skulle lätt ligga med honom men det kanske inte är okej att outa det i bloggen, kan väl kanske dementera om det blir liv iochförsig, säga att brorsan var här och skrev en hånblogg typ med Vickie hjärta Perra och ja kan säga "amä sure att ja gillar Gessle liksom det här har ja INTE skrivit " Det är ett hårt klimat i vår värld.
D.S

Nana o hey hälsar fru Gessle


4 kommentarer:

  1. Ajm very tankfull for joor grejt poems. Ajm shåår vi kan merry varandra somedaaj. Big kiss and hug from Pöör G.

    SvaraRadera
  2. Ligga med Per Skrynkelfejja Gessle? Du måste skämta.
    Annars tänker jag inte va vän mä däj längre.

    SvaraRadera
  3. du är crejsi :) men pääääär? :s he...

    SvaraRadera
  4. Va äre med er? Skrynkel-Per är liggbar. Punkt.

    SvaraRadera