torsdag 5 februari 2009

VM i bajs

Ja skrek åt min dotter imorse.
Jag vaknade på ganska gott humör men sen vet ja inte va som hände.
Det seglade upp ett eller flertalet svarta moln runt frukost. De stannade över mitt huvud och min förhoppning är att de ska skingras under dagen. Jag tror att de är på väg att dra bort.

Scen: Frulle
Surmorsa bläddrar i Easyshopping-katalogen och äter rostad macka, suckar högjutt oavbrutet och blänger på dotter som tappar sin macka på golvet. (Så himla onödigt att sura ihop över det men ibland har man inge ork).

Dålig dag för "Vi ska borsta tänderna nu-nej sen-nej nu.
Dålig dag för "Kom och börja klä dig, vi är sena- nej sen *måste tydligen försöka pula ner sin hårborste i byxfickan först*
Gör som ja säger unge- känn av att det inte är en dag och tjafsa. SNÄÄÄÄLLA! Innan mamma knyter in sig i en tvångströja och tuggar fradga.

Suckarnas boning igen, sparkar irriterat undan förbannade Nasse heliumballong i hallen som numera släpar sig fram över golvet, kvalitetsheliumballong- yeah right, varpå dotter bryter fullständigt samman och mamma goes completely bananas:

Mamma: MEN VAAAAAAAAAAAD? VA ÄÄÄRE NU? KLÄ PÅ DIG INNAN JA BLIR GALEN!!
K: BUUUUUUUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHH...SNYFT...NASSE...BUHUU...SNÖRVEL

Stor och liten surar hela vägen nerför trappen och fram till porten där vi sen samtalar om vad som hänt.
"Förlåt att mamma blev så arg men ja vill att du lyssnar när ja säger att vi har bråttom. Kan vi vara sams nu?"
K ler och torkar sina tårar och säger "Nu är vi glada".
Mamma ler falskt och säger "Ja, det är vi..."

GAH! Idag är en sån dag när man ska ligga i soffan med en burk apelsinmarmelad och pilla ur de goda "pinnarna", kolla på mysiga romantiska komedier som man kan både skratta och gråta till.
Idag stör jag mig som faan på Malou.

På måndag börjar min utbildning. Läskigt men skönt att ÄNTLIGEN komma ut i verkligheten igen.
15 oktober-08 till 9 februari -09 var en prövningens tid. Tid hemma. På gott och ont. 4 månader. Det är rätt länge om man betänker att tiden har lagts på navelskådning samt klättring på väggarna. Jag tycker inte om att klättra på väggarna.
Mojjes låt "Popcornfrisyr" på hjärnan...Ja men ni hör ju!
Vad är detta för dag egentligen? Galet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar